استراتژی برند
برند چیست؟ آیا یک آرم است؟ یک نام یا یک شعار است؟ یک طراحی گرافیکی یا یک طرح رنگی است؟
برند شما، تمام تجربه ای است که دورنمای شما و مشتریان شما از شرکت شما دارند. همان چیزی است که به خاطر آن ایستاده اید، وعده ای که داده اید و شخصیتی که شما آن را به همراه دارید و در حالی که آرم، شعار و طرح های رنگی شما را در بر می گیرد، این عناصر تنها عناصر خلاقانه ای هستند که علامت تجاری شما را بیان می کند. برند شما در تمامی فعل و انفعالاتی که هر روزه با بازار دارید، زندگی می کند:
- تصاویری که شما ارائه می دهید
- پیام هایی که در وب سایت، پیشنهادات و مواد فروش خود ارائه می دهید
- روشی که کارمندان شما با مشتریان برخورد می کنند
- نظر مشتری راجع به شما در مقابل نظر او راجع به رقبای شما
انتخاب برند برای محصولات و خدمات فروخته شده در بازارهای مصرفی بزرگ مهم و حیاتی است. این امر همچنین در تعاملات B2B نیز اهمیت دارد چرا که به شما کمک می کند که برجسته تر از رقبای خود به نظر آیید. به موقعیت رقابتی و ارزشی شما زندگانی می بخشد. موقعیت شما را در ذهن مشتریان خود به “چیز” خاصی تبدیل می کند. برند شماپیوسته و مکررا، به مشتریان شما یادآوری می کند که چرا آنها باید از شما خرید کنند.
به برندهای موفق مثل دیزنی، تیفانی یا استراباک فکر کنید. احتمالا می دانید که هر برند چه چیزی را ارائه می دهد. حال تصور کنید که با یکی از این شرکت ها رقابت می کنید. اگر می خواهید سهمی از بازار را به خود اختصاص دهید، با یک هویت تجاری منحصر بفرد و قدرتمند شروع کنید در غیر این صورت نمی توانید پیشروی کنید.
شاید این مطلب برای شما مفید باشد!
پیام استراتژیک در برند سازی
در صنعت شما، شاید یک علامت تجاری B2B وجود داشته باشد و شاید هم نباشد. اما وقتی دو شرکت را در مقابل هم قرار دهید، آن شرکتی که چیز ارزشمندی را ارائه می دهد، زمان سریع تری برای به دست آوردن، درگیر کردن و حفظ کردن مشتری ها خواهد داشت.
انتخاب برند موفق همچنین “ارزش نام تجاری” را ایجاد می کند- ارزش نام تجاری همان مقدار پولی است که مشتریات تمایل دارند فقط به خاطر نام تجاری شما پرداخت کنند. علاوه بر تولید درآمد، ارزش نام تجاری موجب می شود شرکت شما در طولانی مدت، ارزشمند تر شود.
با تعریف و تعیین استراتژی برند و استفاده از آن در تبادلات با بازار، پیام ها و روابط خود را قدرتمند می کنید.
بهترین مورد | مورد خنثی | بدترین مورد |
مشتریان شما دقیقا می دانند که شما چه چیزی ارائه می دهید. شروع یک مکالمه با مشتری جدید بسیار ساده است چرا که آن ها به سرعت متوجه اهداف شما می شوند. معاملات خود را سریع تر می بندید، چرا که تجربه مشتریان شما، تمام حرفهای شما را پشتیبانی می کند. شما می توانید پرداخت های اضافی را تغییر دهید چرا که بازار شما، دلیل بهتر بودن شما را می داند و حاضر است برای آن بپردازد. | ممکنست بازار درک یا شناخت پایداری از محصول یا شرکت شما نداشته باشد اما به طور کلی، شما فکر می کنید این شناخت مثبت است. شما زیاد در مورد علامت تجاری فکر نکرده اید چرا که لزوما مربوط به نظر نمی آید اما شما قبول دارید که می توانید تلاش بیشتری کنید تا مطابق با بازار، رفتار کنید. به همان اندازه که به خودتان کمک نمی کنید، به خودتان صدمه هم نمی زنید. | شما هیچ استراتژی علامت تجاری ندارید و این مشخص است. برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی و متقاعد کردن آن ها به خرید سخت تر است. آن ها درک و شناختی نسبت به محصول شما ندارند و نمی دانند چرا محصول شما بهتر است. آنچه انجام می دهید، می گویید و چگونگی بیان آن، ممکنست با هم تناقض داشته و مشتریان شما را گیج می کند. رقبایی که قوی تر ارتباط برقرار می کنندف هدف گیری بهتری برای صحبت کردن با مشتری و بستن یک معامله با مشتریان آتی دارند. |
مفاهیم و مراحل کلیدی
قبل از شروع
قبل از کار کردن بر روی استراتژی برند ، مطمئن شوید که استراتژی تثبیت شده رقابتی خود را شناخته باشید- استراتژی برند ، آن را زنده می کند.
اگر یک استراتژی برند دارید، مطمئن شوید که تا حد ممکن موثر است
- از مشتریان، کارمندان و فروشندگان خود نظرسنجی کنید. آیا دیدگاه آن ها با استراتژی شما سازگار است؟ اگر این طور نیست، روی عناصری که می توانید آن ها را بهینه کنید و رشد دهید، کار کنید.
استراتژی برند خود را پیرامون مزایای احساسی توسعه دهید
- فهرستی از مزایا و ویژگی های محصولات و خدمات خود تهیه نمایید. یک ویژگی یک صفت است- یک رنگ، یک ترکیب بندی، یک مزیت همان چیزی است که آن ویژگی برای مشتری شما انجام می دهد.
- تعیین نمایید که کدام مزایا برای هر یک از نیازهای مشتریان شما مهم تر هستند.
- مشخص کنید که کدام مزایا، احساسی هستند- قدرتمندترین استراتژی های علامت تجای احساسات را مورد هدف قرار می دهند حتی در میان خریداران تجاری.
- مزایای احساسی را بررسی کرده و همه را در یک چیز جمع کنید که وقتی مشتریان به شما فکر می کنند، در واقع به آن فکر کنند. این همان چیزی است که علامت تجاری شما باید عرضه کند.
برند خود را تعریف و تعیین نمایید
- به برند خود به عنوانی فردی با شخصیت مشخص و منحصربفرد بنگرید.
- بیانیه های موقعیت و داستانی در مورد علامت تجاری خود نوشته و در سراسر مواد شرکت خود از ان ها بهره بگیرید.
- رنگ ها، نوع خط و دیگر عناصر بصری که به شخصیت شرکت شما هماهنگی داشته باشد را انتخاب کنید.
- تعیین نمایی که چگونه علامت تجاری شما درون شرکت شما زندگی کند.
قدم بعدی چیست؟
همراه با استراتژی تثبیت موقعیت رقابتی، استراتژی برند لازمه چیزی است که ارائه می دهید. یک استراتژی برند خوب به شما کمک می کند تا به طور موثرتر با بازار خود تعامل کنید، بنابراین در هر ارتباطی که با مشتریان فعلی و احتمالی خود دارید، از آن پیروی کنید.
برای نمونه، شما استراتژی برند خود را ار طریق استراتژی قیمت گذای، نام و هویت شرکت، پیام ها، ادبیات استفاده شده و وب سایت خود انتقال می دهید. همچنین ممکنست نیاز به پیاده سازی یک سیستم CRM بهتر برای مدیریت روابط مشتری پیاده سازی کنید.
منبع : Entrepreneur.com،ترجمه : مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بولتژورنال: ابزاری ساده و کاربردی برای مدیریت بهتر همه کارها
راهکارهای برون رفت از کاهش درآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در ایران
10 نکته برای فروش اینترنتی بیشتر
معرفی انواع فروشگاه اینترنتی
فرمول طلایی فروش
گرگ وال استریت کیست؟
گرگ وال استریت، نام لقبی است که به جردن بلفورت ، یکی از فعالان سرشناس بورس در وال استریت (بازار بورس آمریکا) داده شده است . داستان پر فراز نشیب زندگی جردن بلفورت جذابیت زیادی دارد که برای اهالی کسب وکار نکته های قابل توجه زیادی دارد.
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید