علائم سیستم اطلاع رسانی در صادرات و بازاریابی
در سیستم اطلاع رسانی مهمترین ویژگی اینست که موقعیت هر کس را در بازار شناخت و الگوبرداری کرد و نوآوری نمود و الگوی جدید ارائه داد .
یک سیستم اطلاع رسانی در صادرات و بازاریابی بایستی علائم زیر را دارا باشد:
✅جذابیت ظاهری ( Attention )
✅علایق های مشتری ( Interests )
✅کشش و جاذبه ایجاد کردن ( Desire )
✅انجام فروش کالا ( Action )
✅رضایت مشتری ( Satisfaction )
🚩فردی در سیستم اطلاع رسانی موفق است که یاد بگیرد هر چیزی را لازم است دریافت کند و خوب پردازش دهد و خوب در اختیار متقاضیان قرار دهد.
در مورد اطلاع رسانی می توان گفت ۲۰ درصد از اطلاعات ما هشتاد درصد نقش را در فعالیتهای ما خواهد داشت و بنابراین بایستی رفت و این ۲۰ درصد اطلاعات کلیدی را بدست آورد که شامل تجزیه و تحلیل رقبا، تجزیه و تحلیل شرکت، تجزیه و تحلیل محیط و تجزیه و تحلیل بازار می باشد.
💠 تجزیه و تحلیل رقبا :
📌 شناخت رقبای اصلی و اهداف و رفتار آنان در بازار .
📌 سهم رقبا در بازار و میزان رشد آنان .
📌 کیفیت خدمات رقبا در بازار .
📌 جایگاه بازار رقبا .
📌 عملیات رقبا در بازار .
📌 منابع و امکانات رقبا در بازار .
💠تجزیه و تحلیل شرکت :
📌 اهداف و آرمان های خودمان .
📌 سهم خودمان در بازار چگونه است .
📌 رشد در بازار چگونه است .
📌 کیفیت خدمات در بازار چیست .
📌 جایگاه در بازار کدام است .
📌 منابع و استراتژی ما در بازار چگونه است .
💠 تجزیه و تحلیل محیط :
📌 رابطه ما با کشور بازار هدف از نظر سیاسی چگونه است .
📌 ساختار اقتصادی آن کشور چیست .
📌 فرهنگ و آداب اجتماعی کشور بازار هدف چگونه است .
📌 نوع تکنولوژی غالب در کشور بازار هدف چگونه است .
📌 قوانین و مقررات حاکم بر آن کشور چیست .
📌 اثرات محیط جهانی در آن بازار چگونه است .
💠 تجزیه و تحلیل بازار :
📌 اندازه بازار هدف به لحاظ میزان خرید و مصرف کالای مورد نظر .
📌 رشد بازار هدف چگونه است .
📌 تقسیمات جمعیتی بازار به لحاظ عرضه و تقاضا .
📌 شناخت رفتار خریداران و سبک زندگی افراد آن جامعه .
📌 شناخت واسطه ها در بازار ( شرکتهای تجاری و صادراتی و . . . )
📌 شناخت علائق و رضایت مشتریان .
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بولتژورنال: ابزاری ساده و کاربردی برای مدیریت بهتر همه کارها
راهکارهای برون رفت از کاهش درآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در ایران
10 نکته برای فروش اینترنتی بیشتر
معرفی انواع فروشگاه اینترنتی
فرمول طلایی فروش
گرگ وال استریت کیست؟
گرگ وال استریت، نام لقبی است که به جردن بلفورت ، یکی از فعالان سرشناس بورس در وال استریت (بازار بورس آمریکا) داده شده است . داستان پر فراز نشیب زندگی جردن بلفورت جذابیت زیادی دارد که برای اهالی کسب وکار نکته های قابل توجه زیادی دارد.
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید