برندسازی حسی چیست؟
برندسازی حسی ۴ بعد مهم به برند شما اضافه خواهد کرد:
- درگیری عاطفی
- تطبیق بهینه بین ادراک و واقعیت
- خلق یک سکوی برند برای توسعه محصول
- نشان تجاری
درگیری عاطفی
برندسازی حسی قابلیت خلق درگیرانه ترین شکل اتصال بین برند و مشتری را که تاکنون دیده شده است دارد. هدف یک رابطه بسیار وفادارانه است که در طی دوره های زمانی بسیار طولانی ساخته شده است. برای ایجاد اتصال ظاهر حواس باید دو عنصر اساسی داشته باشد. باید برای برند شما منحصر به فرد باشد و باید عادت آفرین باشد.
بهینه سازی تطابق بین ادراک وواقعیت
برندهای بسیاری اجازه ایجاد شکاف بسیار عمیق میان ادراک مشتری از محصول و واقعیت محصول را می دهند. برای کم کردن این شکاف فروشگاههای گل عطر مصنوعی گلهای تازه را به فروشگاه اضافه می کنند .اگز کیفیت با وزرن کلی ارتباط داشته باشد در این صورت وزن کلی باید اضافه شود.اگر پایین آمدن خودکار شیشه ای پنجره یک اتومبیل صدایی شبیه صدای با کیفیت نداشته باشد این صدا باید عوض شود.هدف این است که ادراک مشتریها اگر نتواندد واقعا مطابق واقعیت باشد دست کم با واقعیت تطبیق داده شود.
ایجاد یک سکوی برند برای گسترش محصول
هنگامی که یک برند گسترش می یابد پیوندهای بین غلب محصولات می تواند از بین برود مگر ایمکه راهبرد دقیقی برای گسترش برند طراحی شده باشد. مشتریها توانایی جهشهای غیر منطقی در تنوع محصولات را دارند.برند سازی حسی بین نقاط تماسی که به طور مداومخ در میان هر راهبرد محصول جدید تکرار می شود ارتیاط عاطفی ایجاد می کند.
نشان تجاری
چالشی که برندها در قرن جدید با ان روبرو شده اند این است که ظرفیت انها برای حفاظت از هویتشان در مقابل رقبا کاهش یافته است . ربند سازی حسی به بهترین روش برای انجام این کار تبدیل شده است. رقبای صاحب نشان تجاری به عنوان پوشاک تجاری شناخته می شوند.این چالش به هیچ وجه آسان نیست.
ترجمه حواس
چه چیزی یک برند را در یک رقابت چند حسی به طرز شایان توجهی موفقتر از دیگران می ساطد؟ در اغلب موارد برندهای موفق توانایی پیاده سازی یک راهبرد کاملا برنامه ریزی شده را در طی یک دوره طمانی طولانی دارند که گاه دهه ها به طول می اتجامد.
هر شرکتی می تواند برند حسی خود را بسازد برندی در گفتگوی چند حسی با مشتری درگیر شود . بهینه سازی نقاط تماس موجود است .
منبع : بخشی از کتاب حس برند – مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات: 1
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بولتژورنال: ابزاری ساده و کاربردی برای مدیریت بهتر همه کارها
راهکارهای برون رفت از کاهش درآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در ایران
10 نکته برای فروش اینترنتی بیشتر
معرفی انواع فروشگاه اینترنتی
فرمول طلایی فروش
گرگ وال استریت کیست؟
گرگ وال استریت، نام لقبی است که به جردن بلفورت ، یکی از فعالان سرشناس بورس در وال استریت (بازار بورس آمریکا) داده شده است . داستان پر فراز نشیب زندگی جردن بلفورت جذابیت زیادی دارد که برای اهالی کسب وکار نکته های قابل توجه زیادی دارد.
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید