تحقیقات بازاریابی باید مجموعه ای از اطلاعات از مشتریان باالفعل و باالقوه و همچنین خواسته های آنها باشد. این اطلاعات باید به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد و نتیجه و خلاصه آن به صورت یک گزارش قابل فهم و ساده ارائه شود، تا بتوان درباره‌ی محصول یا خدمات قابل عرضه تصمیم گرفت.

زیرا هر شرکت باید رقبا ، مشتریان و بازار خود را برای کسب نتیجه بشناسد. تحقیقات بازاریابی برای موفقیت شرکت های مختلف فارغ از بزرگی و کوچکی شان یک ضرورت است .

در اثر این تحقیقات ریسک کار کاهش می‌یابد، از فرصت ها بیشتر استفاده می شود و نتایج حاصل از انجام کار بهتر خواهد بود.

از تحقیقات بازاریابی می شود برای نظارت بر شرایط بازار و ارزیابی آن، قضاوت درباره روندها و شرایط بازار و شناخت رقبا و همینطور در تثبیت موقعیت محصول در بازار و برنامه های تبلیغاتی موثر استفاده کرد.

    تحقیقات بازاریابی چیست؟
            تحقیقات بازاریابی چیست؟

کاربرد تحقیقات بازاریابی :

  • محصولات

مورد پسند مشتریان است یا خیر

نقاط قوت و ضعف محصول در بازار

مقایسه محصول در بازار

  • فروش

پیگیری های فروش

نظارت بر فروش محصول به صورت اختصاصی

پیش‌بینی فروش

  • مشتریان

تفکر مشتریان در مورد شما

نظر مشتریان در مورد رقبا

انتظارات مشتریان از شما

  • قیمت گذاری

قیمت محصولات مناسب است یا خیر؟

نحوه‌ی قیمت گذاری بر اساس تاریخچه و نیاز مشتریان

  • تبلیغات

تمرکز بر تبلیغات برای افراد مختلف در مکان های مختلف

رقابت با تبلیغات رقبا به صورتی که پول زیادی از دست ندهید

امکان ایجاد تبلیغاتی خلاقانه‌تر و فروش برنامه‌ریزی شده

  • بازارها

حجم بازار خودتان

شناخت رقبای عمده

این مطلب رو هم از دست ندید:
  دکتر فیلیپ کاتلر به سوالات شما درباره بازاریابی پاسخ می دهد.

تصمیم درباره روش‌های توزیع محصولات

  • توزیع

نیاز خرده‌فروشی ها و اینکه شما توانستید نیاز آنها را برطرف کنید.

موارد بالا در تحقیقات بازاریابی مشخص می شوند و کلیدی ترین سوالها در کسب وکار را پاسخ می دهند.

منبع : مدیران ایران

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.