ده گام به سوی تبلیغات فروش خلاقانه
تبلیغات فروش اگر به شکل خلاقانه نوشته شود می تواند فروش شما را به شکلی جدی متحول کند. البته اولین پیش نویس هرسندی، هرگز بهترین پیش نویس نیست و این قاعده مطمئنا در مورد برنامه های روابط عمومی هم صادق است.من در مورد بخش های مختلف برنامه روابط عمومی نوعی به بحث پرداخته ام و نیز این که چگونه بخش « پیشنهادها»، تاکتیک های خاصی را برای استفاده شما در اختیارتان قرار می دهد.ممکن است شما در اولین پیش نویس برنامه ی خود به شکلی محتاطانه و مبهم یا کلی با قضیه برخورد کرده باشید. ولی حالا برگردید و روی این پیشنهاد ها دقیق شوید. انجام این کار نیازمند کاری سخت و تفکری خلاق است. نمی توانید این کار را در عرض ۵ دقیقه انجام دهید؛ ولی به زحمتش می ارزد. هرچه الان نقشه شما کامل تر و دقیق تر باشد،
بعدا وقتی که زمان عملی کردن آن برنامه فرا برسد، کارتان آسان تر است. آموختن روش تبلیغات فروش به شکل خلاقانه یک مهارت جدی برای توسعه ی کسب وکار شماست .
در اینجا بعضی از اقداماتی را که می توانید در جهت ساختن تاکتیک هایی تا حد امکان خلاقانه، زیرکانه، بکر و جذاب انجام دهید آورده شده است:
این نکته را بپذیرید که رسانه ها به دنبال اخبارند
اخبار به صورت هر چیزی که جدید، متفاوت و خلاقانه باشد، تعریف می شود. آن عبارت شگفت انگیز «زنده باد تفاوت» هیچ جا بیشتر از تضمین علاقه رسانه ها مصداق ندارد.
اغلب موفق ترین ایده های روابط عمومی کاملا هم منحصر به فرد نیست
بلکه ایده هایی قدیمی هستند، با یک شیب خلاقانه ی جدید.به عنوان مثال، یکی از مشتر یهای من، یکی از صاحب امتیازان اصلی فروش رستوران ها، دست به اقدامی در جهت تامین غذاهای افراد بی خانمان زد.متصدیان این کار معتقد بودند که چنین تلاش گسترده ای برای جذب توجه ملی کافی است. ولی کافی نبود و این اقدام به پوشش دهی مطبوعاتی بسیار ناچیزی دست یافت.مشتری دیگری دست به روش مشابه جهت نبلیغ زد.ما این روش را، به جای یک غذا دادن معمولی به بی خانمان ها، « پوند به ازای پوند برای بی خانمان ها» نامیدیم.تفاوت در همین تغییر خلاقانه بود: شرکت به ازای هر پوندمرغ فروخته شده در طول یک ماه مشخص، یک پوند غذا اهدا می کرد. پوشش دهی رسانه ای این روش مبهوت کننده بود.
کسی را هدف تبلیغات شماست،از نظر دور ندارید
هنگام نوشتن ی اعلان مطبوعاتی، مراقب باشید که آن را مثل آگهی تبلیغاتی ننویسید، چرا که رسانه ها آگهی ها را بدون پرداخت هزینه آن پخش نمی کنند.اگر می خواهید تبلیغتان موثر باشد، باید مبارزه را از دیدگاه عموم مردم طراحی کنید، نه از دید خودتان. این همان تفاوت موجود بین روابط عمومی و آگهی دادن است.
آزمون برنامه رادیویی را به کار ببرید
اگر ایده ای برای فروش یک کالا دارید،از خودتان بپرسید« آیا این ایده برای یک برنامه رادیویی که در آن مردم عادی سوال ها،نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح می کنند، موثر است؟»این گونه برنامه های رادیویی، به مطالبی نیازمندند که اطلاع رساننده باشندو مخاطب را بر آن دارد بلافاصله رابطه متقابلی را باموضوع برقرار کند. بنابراین اگر ایدهی شما برای این نوع برنامه ها موثر باشد، برای تمامی رسانه های دیگر هم موثر خواهد بود.
خود را با خبرهای داغ روز مرتبط کنید
هرگاه واقعه خبری بزرگی رخ می دهد، همیشه می توانیدبرای جلب توجه عموم، از مطالبی مرتبط و متناسب با آن وقایع استفاده کنید.در طول مدت انتخابات ریاست جمهوری، به هرکسی که برای رای دادن به یکی از شعبات پیتزا دومینو مراجعه می کرد، به طور رایگانمخلفات مجانی روی پیتزا می دادیم. مانه تنها از مطلب خبری مهیج برای تاثیرگذاری روی مردم استفاده کردیم، بلکه این کار را به طریقی انجام دادیم که سبب مراجعه ی افراد بیشتریهم به این فروشگاه شد.
سعی کنید دستورالعمل های خاصی متناسب با تعطیلات رسمی خاص تهیه کنید.
اگر از وقایع خاص، فصول خاص یا تعطیلات رسمی خاص استفاده کنید، همواره ربط دادن خودتان به یک مطلب خبری، مزیت مهمی برایتان به حساب خواهد آمد. اگر این کار را خلاقانه انجام دهید، موقعیت شما تقریبا تضمین شده است.
خود را به یک احساس پیوند دهید
اگر رسانه ها رابخندانید، بگریانید، یا حتی عصبانی کنید، تبلیغات شما جهت فروش محصولتان معمولا موثر خواهد بود.زمانی یکی از مشتریان از ما خواست خبر برنده شدن او را در مسابقه مستقلسلیقه در مقابل بزرگترین رقیب وی، به اطلاع عموم برسانیم؛ماهم از شوخی برای این کار استفاده کردیم. با به کاربردن شعار «ذائقه خوب با ذائقه خوب عوض» به هرکسی که پوشش های پلاستیکی روی وسایل منزل خود را باز می کرد و برای مشتری ما میفرستاد ونشان میداد خوش سلیقه است، از طرف مشتریمان مرغ مجانی می فرستادیم.
در مورد رسانه ی خود تحقیق کنید
اگر می خواهید ستون خاصی از روزنامه ای را به خود اختصاص دهید، هر روز آن را ببینید یا بخوانید و بفهمید که روزنامه نگاران دوست دارند به چه نوع مطالبی بپردازند.سپس مطلب خود را با آن وسیله ارتباط جمعی مور نظر ، متناسب کنید.
هنگام رفتن به دنبال رسانه ها، فهرستی از کلیه ی محصولات خود تهیه کنید.
اگر صاحب شرکت تجارت الکترونیکی باشید، احتمالا مهم ترین موجودی شما،اطلاعات مشتریانتان است.
نکته ای که باید بدانید این است که بدانید چگونه می توان از محصول خود برای تهییج عموم و جلب توجه رسانه ها استفاده کرد.
مبادله یک روش موثر رایج جلب توجه عموم است
خیلی پیش تر از اینکه در مناطق شهری، روزهایی اختصاص داده شود به اینکه مردم در ازای دریافت پول نقد، اسلحه هایشان را تحویل پلیس دهند، ایده ی برنامه روابط عمومی معاوضه اسلح با کفش کتانی به ذهن ما رسید.
این روزها رسانه ها خیلی تحت تاثیر معاوضات قرار دارند.ولی همچنان که این روش در حال رواج بیشتری است، معاوضه می باید هرچه بیشتر خلاقانه و ابداعی باشد.
منبع: مدیران ایران –www.modiriran.ir
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بولتژورنال: ابزاری ساده و کاربردی برای مدیریت بهتر همه کارها
راهکارهای برون رفت از کاهش درآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در ایران
10 نکته برای فروش اینترنتی بیشتر
معرفی انواع فروشگاه اینترنتی
فرمول طلایی فروش
گرگ وال استریت کیست؟
گرگ وال استریت، نام لقبی است که به جردن بلفورت ، یکی از فعالان سرشناس بورس در وال استریت (بازار بورس آمریکا) داده شده است . داستان پر فراز نشیب زندگی جردن بلفورت جذابیت زیادی دارد که برای اهالی کسب وکار نکته های قابل توجه زیادی دارد.
5 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
سلام مطلب خوبی بود
سلام
سایتتون فوق العاده هستش
انشالا موفقیت روز افزون داشته باشید
مثل همیشه عالی ..ممنونم
سلام خیلی عالی
و مفید خوب بود
سلام خیلی عالی و خوب بود