مدیریت استعداد در قرن بیست و یک
هر فرآیند مدیریت استعدادی که تاکنون استفاده می شده، نیم قرن پیش تدوین شده است. اکنون زمان یک مدل جدید است.
مدیریت استعداد در قرن بیست و یک
شکست های که در مدیریت استعداد رخ می دهد یک دردسر دائمی برای مدیران اجرایی در سازمان های مدرن هستند. در طی نسل قبل، روش های مدیریت استعداد، خصوصا در ایالات متحده، کارآمد نبودند و باعث می شدند شرکت ها گاهی بیشتر از نیازشان افراد مستعد داشته باشند و گاهی با کمبود نیروی بااستعداد مواجه می شدند.
مدیریت استعداد به زبان ساده یعنی پیش بینی نیاز به سرمایه انسانی و بعد برنامه ریزی برای رفع آن نیاز. پاسخ هایی که در حال حاضر برای این چالش وجود دارند در دو دسته کاملا مجزا قرار می گیرند که دارای عدم اثربخشی یکسانی هستند.
اولین و به مراتب رایجترین پاسخ، عدم انجام هیچ کاری است؛ یعنی اصلا هیچ نیازی پیش بینی نشود و هیچ برنامه ریزی هم برای رفع آن صورت نگیرد (به عبارت دیگر قائل نشدن هیچ معنی و مفهومی برای «مدیریت استعداد»).
این رویکرد منفعلانه به شدت به استخدام از خارج سازمان وابسته است و اکنون که با مازاد نیروهای مدیریتی مستعد روبرو شده ایم دچار تزلزل شده است.
پاسخ دوم که فقط در بین شرکت های بزرگ و قدیمی رایج است، بر مدل های پیچیده و بوروکراتیکی که از دهه ۱۹۵۰ میلادی تاکنون برای پیش بینی استفاده می شود و همچنین سیستم های وراثتی که برای جانشینی وجود دارد متکی است.
این مدل ها و سیستم ها در عصری بوجود آمده بودند که تجارت کاملا قابل پیش بینی بود و امروزه در محیط هایی که با سرعت بیشتری در حال تغییر هستند، دقیق نیستند و هزینه بر هستند و به همین دلیل با شکست مواجه می شوند.
زمان استفاده از یک رویکرد کاملا جدید برای مدیریت استعداد فرا رسیده است، رویکردی که عدم قطعیت شدیدی که کسب و کارها با آن مواجه هستند را مد نظر قرار دهد.
خوشبختانه شرکت ها /تا به الان همچین مدلی را دارند، مدلی که به خوبی طی چند دهه به منظور پیش بینی و رفع تقاضا در محیط های متغیر ساخته و پرداخته شده است (مدیریت زنجیره تامین). شرکت های می توانند با استفاده از آموزه های پژوهش زنجیره تامین و بهره برداری یک مدل بهتر برای مدیریت استعداد متناسب با واقعیت های امروزی بوجود آورند.
قبل از پرداختن به جزئیات، بیایید به سابقه ی مدیریت استعداد در چند دهه گذشته و وضعیت کنونی آن نگاهی بیاندازیم. (ادامه دارد …)
منبع: مدیران ایران نقل از بیزینس اینسایدر
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تفویض اختیار، راز پنهان مدیران موفق
okr چیست ؟ چطور به گوگل کمک کرد بدرخشد؟
okr چیست و چگونه توانسته است به شرکت های موفقی همچون در گوگل در دست یافتن به اهداف و نتایج دلخواه کمک کند .
معیارهای استخدام را چگونه بسنجیم؟
با کارمندان ناکارآمد چطور رفتار کنیم و چطورانگیزه را در آنها زنده کنیم؟
ده روش جذب نیرو که کارجویان را فراری میدهد !
چقدر و چرا باید به کارکنان از وضعیت سازمان اطلاعات بدهیم؟
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید