چگونه خود را برای نگارش یک متن تبلیغاتی آماده کنیم؟
0
(0)
مرحله ی ۱: تمامی مطالب چاپ شده ی پیشین را در زمینه ی نگارش محصول موردنظر جمع آوری کنید
برای یک محصول تولید شده همواره تاریخچه ی مفصلی وجود دارد. این تاریخچه شامل اطلاعات یاد شده در زیر است:
- بروشورها
- بریده ی آگهی های قبلی
- گزارشهای سالیانه
- کاتالوگها
- مقالات تجدید چاپ شده
- مقالات تکنیکی
- نسخه های سخنرانیها و معرفی کالا
- تحقیقات بازاریابی
- برنامه های تبلیغاتی
- گزارشهای فروش
مرحله ی ۲: در مورد محصول سوالات خود را مطرح کنید
- مزایا و مشخصات این محصول کدامند؟ (یک فهرست کامل تدارک ببینید).
- مهمترین مزیت آن کدام است؟
- تفاوت این محصول با محصولات رقیب کدام است؟
- محصول شما چه مسالهای را در بازار حل میکند؟
- طرز کار آن چگونه است؟
- تا چه حد قابل اطمینان است؟ دوام آن چقدر است؟
- کارایی آن چقدر است؟
- قیمت آن چیست؟
- آیا این محصول ضمانت دارد؟
مرحله ی ۳: در مورد مخاطب خود سوالاتی را مطرح کنید
- چه کسی این محصول را خواهد خرید؟ (در چه بازاری به فروش خواهد رسید؟)
- سرویس اصلی این محصول برای مخاطب چیست؟
- چرا مخاطب به این محصول احتیاج دارد؟ و چرا همین حالا به آن نیازمند است؟
- خصویات خریدار چیست؟ چه نوع فردی است؟
- خریدار چه انگیزهای دارد؟
مرحله ی ۴: هدف نوشتن تبلیغ خود را معین سازید
هدف شما میتواند یک یا چندین مورد از فهرست زیر باشد:
- برانگیختن حس کنجکاوی.
- به منظور فروش.
- پاسخگویی به سوالات.
- معرفی یک کالای جدید و یا تحول یک کالای قدیمی.
- برای ایجاد تماس با مشتریان و خریداران حائز شرایط.
- انتقال اخبار و اطلاع مرتبط با کالا.
- برای شناساندن محصول و نشان داد برتری آن.
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بولتژورنال: ابزاری ساده و کاربردی برای مدیریت بهتر همه کارها
از چه ابزاری برای مدیریت زمان استفاده کنیم؟ این پرتکرار ترین سؤالی است که در...
راهکارهای برون رفت از کاهش درآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در ایران
مورد مطالعه: مؤسسه آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی مجازی نور طوبی (بهار 1400) مقدمه: مؤسسه...
10 نکته برای فروش اینترنتی بیشتر
فروش اینترنتی بیشتر، یکشبه و اتفاقی به دست نمیآید. برای فروش اینترنتی بیشتر، باید نکات...
معرفی انواع فروشگاه اینترنتی
در مطلبی با عنوان «فرمول طلایی فروش»، مواردی را بررسی کردیم که در فروش، بسیار...
فرمول طلایی فروش
موتور محرکۀ هر کسبوکاری، بخش فروش آن است.اما فروش مبحث بسیار گستردهای است. چطور میتوان...
گرگ وال استریت کیست؟
گرگ وال استریت، نام لقبی است که به جردن بلفورت ، یکی از فعالان سرشناس بورس در وال استریت (بازار بورس آمریکا) داده شده است . داستان پر فراز نشیب زندگی جردن بلفورت جذابیت زیادی دارد که برای اهالی کسب وکار نکته های قابل توجه زیادی دارد.
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید