هکر رشد کیست؟

هکر رشد فردی است که بازاریابی و کدنویسی می داند.

کسی که برای پاسخ به سوال همیشگی «چگونه می توانم برای این محصول مشتری پیدا کنم؟» استراتژی های بازاریابی سنتی را دور می اندازد و فقط از چیزهایی که قابل سنجش، قابل پیگیری و مقیاس پذیر هستند استفاده می کند.

در حالی که سایر بازاریابان مفاهیم مبهمی مانند برندسازی و سهم از ذهن مشتری را دنبال می کنند، هکر رشد به دنبال جذب کاربران هستند و وقتی این کار را به درستی انجام دهند این کاربران، کاربران بیشتری می آورند که آن ها هم کاربران دیگری را با خود همراه می کنند.

ماشین رشدی که می تواند شرکتی نوپا را از هیچ به همه چیز برساند.

بازاریابی همیشه به دنبال فهمیدن این موضوع بوده است که مشتریان شما چه کسانی و کجا هستند. هکر رشد  روی این دو سوال به صورت علمی تر و سنجش پذیرتری تمرکز می کند. درحالیکه پیشتر بازاریابی مبتنی بر برند بود، اینک با هک رشد مبتنی بر بازده سرمایه گذاری شده است.

هکرهای رشد می گویند ریشه شان به برنامه نویسان باز می گردد و خودشان را برنامه نویس می دانند. آنها متخصصین علم داده و خوره های طراحی و بازاریابی هستند. آنها به استقبال اطلاعات می روند و آن را به شکل متفاوتی پردازش و استفاده میکنند.

هک رشد با تناسب محصول و بازار آغاز می شود.

فیل لیبین، بنیانگذار اورنوت، زمانی به گروهی از کارآفرینان گفته بود:

مسابقه تغییر کرده است. جایزه به کسی که ابتدا وارد بازار شود نمی رسد، بلکه به کسی می رسد که سریعتر به تناسب محصول و بازار برسد؛ زیرا در این صورت فعالیت های بازاریابی به مثابه جرقه ای است که بر بوته ای آغشته به نفت می خورد. این را با روش قدیمی مقایسه کنید که کبریت را روشن می کردیم و امیدوار بودیم که جایی آتش بگیرد.
در گام بعدی ، باید کاربران را به سمت خودتان بکشید، تنها داشتن یک ایده عالی کافی نیست؛

  • هدایت گروهی از مشتریان جدید از میان کانال های بازاریابی چه فایده ای خواهد داشت اگر آنها بلافاصله از سوراخ کف آن کانال خارج شوند؟
  • ساختن ادراکی خاص از محصول تان در رسانه و از طریق بازاریابی چه فایده ای خواهد داشت اگر وقتی مردم امتحانش میکنند ببینند همه آنچه شما منتشر کرده اید فریبی بیش نبوده است؟

امروزه ابزارهای تحلیلی مشخص می کنند کاربران جدید حاصل از طرح های بازاریابی تان واقعا ماندگار خواهند شد یا خیر. این میزان را «نرخ تبدیل» می نامند. با نرخ تبدیل آشنا شوید و آن را به کار بگیرید.

 

اگر به موضوع هک رشد علاقمندید، پیشنهاد می کنیم حتماً مطلب زیر را هم ببینید:

هک رشد چیست و چرا باید از آن استفاده کنم؟

 

و اما برای اینکه زودتر با مفاهیمی از هک رشد آشنا شوید که برای هر کسب و کاری لازم است، می توانید استراتژی های هک رشد را ببینید:

هکر رشد

مدیران ایران

۰ پاسخ به "هکر رشد کیست؟"

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

© کلیه حقوق برای «مدیران ایران» محفوظ است.
X