کار کردن با رییس های سختگیر+دانلود فیلم
کار کردن با رییس های سختگیر
خوب یا بد، ما همیشه با افرادی کار میکنیم که شاید الزاماً دوستشان نداشته باشیم. بعضی وقتها این افراد، رییس شما هستند. انواع مختلفی از رییس های سختگیر هست. بعضیهاشان اهل داد و فریادند. بعضیها به شدت و با نگاه منفی روی کار بقیه نظارت میکنند. حتی بعضیها انتقاد دیگران را هم قبول نمیکنند.
بطور کلی، همه اینها بازتاب یه برخورد غیرحرفه ای و وضع بدی است که به شما استرس بیخودی وارد میکند. هیچکس از این وضعیت خوشش نمی اید. ولی چیکارش میتوانید بکنید ؟ جواب خلاصه این که هیچوقت با رفتارهای غیرحرفه ای آنها موافق نیستید.
چه، مستقیماً این رفتار با شما بشود یا با یکی دیگه. همچنین هیچوقت همین این رفتار را با خودشان نمی کنید. چون باعث عصبانیت بیشترشان میشود و دودش در چشم خودتان میرود.
وقتی با یک رفتار بد از طرف یک رییس سختگیر و بد مواجه شدید، انتخاب اولیه شما یکی از این رفتارهاست که یا یک جواب فکر شده و متناسب به آنها بدهید و یا اینکه کلاً بیخیال شوید.
اینکه کدام را انتخاب کنید، به موقعیت شما، موقعیت رییس و اینکه تا کی قرار است بااو کار کنید بستگی دارد.
اول به موقعیت خودتان فکر کنید. آیا با کارتان درگیر هستید ؟ یک عضو ساده ی تیم هستید ؟ یا جزء افراد مهم و کارامد گروه ؟ هرچی موقعیتتان درکار بالاتر باشد، ریسک صحبت کردنتان با رییس پایین تر است.
هیچ وقت ریسک از بین نمیرور. ولی مقدار ارزش شما در تیم، ریسک را کمتر میکند. بعد اینکه در مورد موقعیت رییس فکر کنید. در ۲۰ سال گذشته درجا زده یا خیلی سریع توانسته پله های ترقی را طی کند ؟
موقعیت بالای رییس، ریسک صحبت کردنتان را بااو بیشتر میکند. و در آخر به این فکر کنید که دوست دارید چقدر با این آدم کار کنید ؟
اگر برای یک سال است، صحبت کردن بااو خیلی استراتژی مناسبی نیست. چون ریسک این هست که شما یا آنها جابجا بشوید.
ولی اگر قرار است چند سال با هم کار کنید، باید تصمیم بگیرید که آیا میتوانید با این رفتار کنار بیایید و یا حاضرید که صحبت کنید و هر پاسخی را بشنوید.
یادتان باشد که اگر خواستید با رییستان صحبت کنید، بصورت خصوصی، با احترام ، واضح و به دور از تهدید، اینکار را بکنید.
بعنوان مثال بیاید در مورد موضوعی صحبت کنیم که رییس خیلی داد و بیداد به راه انداخته و باعث شده که شما و بقیه حسابی اعصابتان خورد شود…
ممکن است شما بگویید : ببخشید آقای رییس، فکر کنم شما متوجه نشدید ولی وقتی شما یا آقای محمدی یا آقای حسینی شروع کردید به داد زدن، باعث شد که بقیه نسبت به ما احساس ناراحت کننده ای داشته باشند.
خیلی چیز بدی نیست ولی میخواهم بگویم میدانم که از کارهای ما عصبانی بودید، اما میخواستم از این هم مطمئن شوم که شما حواستان به اتفاقی که افتاده هست. اینطوری شما اعلام می کنید که من نمیخواهم تهدید کنم.
اینطوری من سه نفر را اسم بردم که داد و فریاد راه انداختند، نه فقط او. من از قوانین و سیاستهای کاری یا منابع انسانی یا هر چیز دیگه ای که میتواند او حساس کند و یک محیط خصمانه ایجاد کند، حرفی نزدم. من فقط سعی کردم ساده، صادقانه و مودب حرفم را بزنم.
اینطوری به اواین فرصت را داده اید که بصورت موثری بتواند پاسخگو باشد. به شما قول میدهم که بلاخره با یک موقعیت چالشی یا رییس منفی مواجه میشوید. نمی توانید رفتارش را کنترل کنید ولی میتوانید اینکه خودتان چه جوابی به او میدهید کنترل کنید.
یادتان باشد که قرار بود چه کار کنیم و یک تصمیم فکر شده بگیرید که به شما کمک کند تا در محل کارتان باقی بمانید و موفق بشوید بتوانید در کنار یک رییس سخت کار کنید.
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد نظرات: 3
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
چرا دیگران حرفم را نمی فهمند؟
گاهی ممکن است حرفی عادی بزنیم و به بدترین شکل ممکن تعبیر شود. بررسی میکنیم که چرا دیگران حرف ما را نمی فهمند؟
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
لیست انواع مهارتهای ارتباطی
در این نوشته به این میپردازیم که ارتباط یعنی چه و برای برقراری ارتباطاتی خوب و حرفهای، به چه مهارتهایی نیاز داریم؟
تفویض اختیار، راز پنهان مدیران موفق
راهکارهایی برای داشتن ارتباط بهتر با دیگران
دیگه چی ، سوالی که قفل مغزمان را باز میکند!
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید