۴ دلیل عمده که چرا مشتری ها از نتورکرها خرید نمی کنند.
اشتباه نتورکرها این است که فکر می کنند باید مثل بازاریابها یک محصول را پرزنت کرده و بفروشند در حالیکه داستان چیز دیگریست! اگر قرار بود شما مستقیما محصولی را ویزیتوری کنید در آنصورت به شما نتورکر گفته نمی شد. تفاوت اینکه شما نتورکر هستید و نتورک می کنید و بازاریابها بازاریابی می کنند ، مثل تفاوت لیونل مسی فوتبالیست و راجر فدرر تنیسور است. هردو عالی هستند و هردو عملکرد فوق العاده ای دارند اما در دو دنیای متفاوت.
در ادامه ۴ دلیل عمده که چرا مشتری ها از نتورکرها خرید نمی کنند بیان می شود:
دلیل اول: مشتری خرید نمی کند چون اعتماد ندارد.
وقتی مشتری به شما و محصولتان و شرکتتان که در آن قرار دارد اعتماد نکند پس خرید هم نمی کند و این جای تعجب هم ندارد. عنصر اصلی بازارسازی در این تجارت همانا ساخت و توسعه اعتماد است.
راهکارهای ایجاد اعتماد در مشتریان
دلیل دوم : مشتری خرید نمی کند چون نیازی ندارد.
وقتی مشتری به خرید محصولی احساس نیاز نکند برای خرید هم پا پیش نم گذارد. اینجاست که نتورکرها باید او را برای خرید متقاعد کنند و نیازهایش را به او گوشزد کنند. باور کنید مشتری ها نمی دانند چه نیازی دارند .به شما پورسانت می دهند که همین کار را برای مشتری ها انجام بدهید.یعنی نیازهایی که از آن خبر دارند یا ندارند را برایشان رفع کنید.
دلیل سوم: مشتری خرید نمی کند چون پول ندارد.
برای همیشه یادتان باشد وقتی مشتری می گوید پول ندارم یعنی هنوز به ارزش محصولات شما و قدرت پلان درامدزایی شما واقف نشده است . وقتی ارزش چیزی پایین تر از قیمتش باشد به فروش نمی رود وهرگاه ارزش چیزی بالاتر از قیمتش برود فوری به فروش رفته و برایش سر و دست می شکنند.
دلیل چهارم : مشتری خرید نمی کند چون عجله ندارد.
مشتری فکر میکند اگر سه ماه بعد هم خرید کند اتفاق خاصی نمی افتد . وجود اینرسی و مقاومت درونی یک امر طبیعی است . چرا می گوییم طبیعی ؟ چون تحقیقات نشان داده است که ۹۶ درصد مردم در زندگیشان هدفی را دنبال نکرده و به روزمره گی دچار هستند . وظیفه غایی یک نتورکر هدفمند کردن زندگی مشتری اش است حتی قبل از آنکه اقدام به خرید کند.
اگر به دنبال فروش یک محصول و گرفتن پورسانتی ناچیز هستید ، کار بررروی مشتری و عوض کردن طرز فکرش را فراموش کنید چون کاری بس طاقت فرساست.
منبع : بخشی از کتاب در کمتر از سه دقیقه بازارتان را بسازید – مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد نظرات: 3
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بولتژورنال: ابزاری ساده و کاربردی برای مدیریت بهتر همه کارها
راهکارهای برون رفت از کاهش درآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در ایران
10 نکته برای فروش اینترنتی بیشتر
معرفی انواع فروشگاه اینترنتی
فرمول طلایی فروش
گرگ وال استریت کیست؟
گرگ وال استریت، نام لقبی است که به جردن بلفورت ، یکی از فعالان سرشناس بورس در وال استریت (بازار بورس آمریکا) داده شده است . داستان پر فراز نشیب زندگی جردن بلفورت جذابیت زیادی دارد که برای اهالی کسب وکار نکته های قابل توجه زیادی دارد.
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید