کپی رایتینگ چیست ؟
کپی رایتینگ اصطلاحی است که این روزها بیشتر شنیده می شود. اما به چه معناست؟ اجازه بدهید با یک مثال شروع کنیم:
خیلی وقت ها، تبلیغی را بعد از کلی فکر و برنامه ریزی منتشر می کنیم. به خیال خودمان، همه موارد خوب و مهم را گفته ایم و هر کسی می تواند منظور ما را بفهمد.
منتظر می نشینیم که مشتری ها تماس بگیرند و خرید کنند؛ ولی بعد از مدتی متوجه می شویم که کارمان نتیجه نداده است.
اگر محصول و خدماتی که عرضه می کنیم خوب باشد، اگر مورد اعتماد باشیم و اگر مشتری های درستی را هدف گرفته باشیم، احتمالاً دلیلش این است که کپی رایتینگ را رعایت نکرده ایم.
اما برای درک بهتر کپی رایتینگ ، لطفاً ابتدا فیلم کوتاه زیر را ببینید:
نمی دانم چقدر با کارتون باب اسفنجی آشنایی دارید… مجموعه ای که ریزه کاری های خوبی را آموزش می دهد. البته برای بچه ها ساخته شده ولی خب … !
در این فیلم چند شخصیت وجود دارد که دو تای آنها در این کلیپ کوتاه نقش دارند:
- پلانکتون: یک فرد اهل علم و متخصص؛ که رستورانش مشتری ندارد.
- پاتریک: یک فرد خیلی ساده که از درک مسائل پیچیده عاجز است!
پلانکتون برای اینکه برای رستورانش مشتری پیدا کند، تبلیغات می کند. چون گمان می کند که خودش همه چیز را می داند، خودش تبلیغاتش را درست می کند و جمله ای را می نویسد که اگر چه درست است، ولی درکش برای مشتریان سخت است.
پاتریک ابتدا در نقش مشتری گذری ظاهر می شود و نمی تواند نوشته های روی تابلو را درک کند. برای اینکه بتواند موضوع را درک کند، مجبور می شود دست به تغییر بزند.
پاتریک یک کار ساده کرد: جمله را طوری تغییر داد که خودش متوجه شود. و وقتی پاتریک چیزی را متوجه شود، هر شخص دیگری هم می تواند بفهمد!
در اینجا، پاتریک (بصورت اتفاقی) در نقش یک کپی رایتر ظاهر می شود.
کپی رایتر کسی است که از نوشته ها و عبارات، طوری استفاده می کند که هرکسی، به سادگی متوجه شود. (حتی پاتریک ستاره ای)
اگر تصور کنیم که با استفاده از کلمات تخصصی در تبلیغات، موفق می شویم، سخت در اشتباهیم! راز موفقیت در سادگی است.
کپی رایتینگ چیست ؟
کپی رایتینگ یعنی قدرتِ بهرهگیری از کلمات برای متقاعدکردن مشتری.
می توان کپی رایتینگ را «موثرنویسی» یا «نوشتن تبلیغات موثر» معنی کرد.
و کپی رایتر (نویسنده متون اثربخش) ، یک فروشنده محتواست. کسی که باعث می شود از یک محتوا، استفاده شود.
محصولات و محتواهای ما، هرچقدر هم که عالی باشند، باید طوری در موردشان حرف بزنیم و طوری معرفی شان کنیم که خواستنی و مورد نیاز باشند.
در هر کسب و کاری که باشید، به کپی رایتینگ نیاز دارید. به کسی که بتواند زبان مشتری را بفهمد و به همان زبان صحبت کند.
در دوره آچار فرانسه اینترنت مارکتینگ ، یک بخش به « کپی رایتینگ » اختصاص یافته است.
ما در این دوره، فرایند کامل بازاریابی اینترنتی را آموزش می دهیم. شناخت مشتریان و نیازهای آنها، طراحی پل های ارتباطی بین ما و مشتریان، طراحی و اجرای روشهایی برای جذب مشتریان گذری و تبدیل آنها به مشتری قطعی و …
این روزها همه سازمانها در حال توسعه استفاده از دیجیتال مارکتینگ هستند. اگر شما هم می خواهید فعالیت های دیجیتال مارکتینگ سازمان تان را توسعه دهید، پس به یک آچار فرانسه نیاز دارید. ما آن را به شما می دهیم!
اطلاعات بیشتر و تهیه آچار فرانسه شما: آچار فرانسه اینترنت مارکتینگ
www.modiriran.ir/a4
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد نظرات: 1
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بولتژورنال: ابزاری ساده و کاربردی برای مدیریت بهتر همه کارها
راهکارهای برون رفت از کاهش درآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در ایران
10 نکته برای فروش اینترنتی بیشتر
معرفی انواع فروشگاه اینترنتی
فرمول طلایی فروش
گرگ وال استریت کیست؟
گرگ وال استریت، نام لقبی است که به جردن بلفورت ، یکی از فعالان سرشناس بورس در وال استریت (بازار بورس آمریکا) داده شده است . داستان پر فراز نشیب زندگی جردن بلفورت جذابیت زیادی دارد که برای اهالی کسب وکار نکته های قابل توجه زیادی دارد.
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
ممنون این کلمه رو من هم زیاد شنیده بودم ولی الان تقریبا متوجه شدم معنیش چیه