timeManagementSkills

دوازده مهارت که در دنیای کسب و کار هیچگاه کهنه نخواهند شد

دوازده مهارت که در دنیای کسب و کار هیچگاه کهنه نخواهند شد ،در عصر حاضر و در دنیای دیجیتال , درست نیست که هر آنچه تاکنون راجع به موفقیت در عرصه تجارت کسب کرده اید را دور بریزید.

timeManagementSkills
timeManagementSkills

برای موفقیت درعرصه کسب و کار, قواعدی بنیادی وجود دارند که با دنیای دیجیتال از بین نمی روند. در واقع ,اهمیت آنها بیشتر می شود. مهارت هایی که در زیر آمده را می توان از ده های ۱۹۹۰ , ۱۹۸۰ یا حتی ۱۹۳۰ و حتی عصر حاضر در همه کتابهای حرفه ای یافت :

  • مهارت های ارتباطی : مدیریت همچنان با برنامه ریزی های مالی در ارتباط تنگاتنگ است و لازم است تا صرف پروژه های جدید شود. توانایی شما در ایجاد یک مناظره و قدرت بیانتان در ارائه موثر و شفاف نظرات خود به رئیس , مشتری یا همکاران , شما را زودتر به نتیجه می رساند. سیستم های کامپیوتری قادرند تمام اطلاعات مورد نیاز شما را فراهم کنند اما ماشین آلات نمی دانند چطور آن اطلاعات را برای تصمیم گیرندگان پردازش کرده و آنها را برای حمایت از ایده یا پروژه جدید شما تحریک کنند.
  • سازمان و مدیریت زمان : توانایی برای منظم ماندن و اولویت بندی وظایف برای پیشبرد اهداف تیم شما به زمان نیاز دارد. یک برنامه کامپیوتری ممکن است کاری را ظرف یک هزارم ثانیه انجام دهد اما مفهوم آن را نمی داند و اینکه چگونه آن را با رویه مسائل متناسب سازد. توانایی تصمیم گیری و عملکرد به موقع , به همان اندازه مهم است و جمع بندی امور بدون وقفه ناشی از تحلیل مسائل, حصول نتیجه را ممکن می سازد.
  • هدف گذاری : هیچ فعالیت تجاری صرفنظر از اینکه چه حد اتومات و مجازی باشد بدون داشتن یک دیدگاه ذهنی از نتیجه نهایی به جایی نخواهد رسید. تجسم این دیدگاه است که همه فعالیت های اعضای تیم را یک پارچه و هماهنگ می کند.
  • واگذاری مسئولیت : افراد هرچقدرتحصیلکرده و با استعداد باشند, قادر نخواهند بود کلیه امور لازم برای حفظ سازمان در مسیر اهداف خود را به انجام برسانند. این توانایی که مردمی با استعداد در پیرامون خود داشته باشید که قادر باشند مهارت های شما را تکمیل کنند باعث می شود که امور بدون وقفه و بطور موفق انجام شوند.
  • مهارت سخنرانی در جمع و ارائه مطالب: توانایی برقراری ارتباط با مخاطبین , پروفایل شما را به سطوح جدید ارتقا می دهد. سرویس های کنفرانسی مبتنی بر وب کار را آسان می سازند اما برخورد رودر رو با مخاطب تاثیر بلند مدت ایجاد می کند.
  • برقراری روابط: هیچ چیز به اندازه برقراری ارتباط و حفظ روابط خوب به پیشرفت امور کمک نمی کند. رسانه های اجتماعی و ایمیل ممکن است برقراری روابط را آسان سازند , اما مهم حفظ روابط جاری است.
  • شرکت در کنفرانس ها یا گروههای حرفه ای: بهترین راه تبادل نظر و یادگیری مطالب جدید و توسعه شبکه خود این است که با گروههای مرتبط با حرفه خود ارتباط برقرار کنید. این کار می تواند از طریق گروههای کاربری در محیط نرم افزاری بخصوصی که شما باآن کار می کنید یا انجمن های حرفه ای انجام شود. تعداد زیادی از وب سایت ها و فوروم ها هستند که افراد حرفه ای را قادر می سازند تا بطور آنلاین با هم در تعامل باشند اما هیچ چیز شما را از فعالیت های رودررو منع نمی سازد.
  • عزم و اشتیاق : انگیزه از درون شکل می گیرد. نیروی محرکه خوبی , یک امر درونی و کاملا خارج از حوزه سیستمهای IT است.
  • احترام , ادب و نزاکت: هیچ چیز بیش از احترام متقابل , یک شغل را به محل خوبی برای فعالیت تبدیل نمی کند. این را باید یک قانون طلایی برای شروع هر تکنولوژی در نظر داشت, رتبه بندی فورچون ۵۰۰ و ارگان های عمومی که خواستار یک تغییر مثبت در دنیا هستند.
  • مهارت نوآوری و کارآفرینی . حتی در حساس ترین مکان ها , قدرت تجسم برای درک شیوه های جدید خلق ارزش ها لازم است. ایده های جدید بوسیله ماشین آلات بوجود نمی آیند بلکه از ذهن مردمی نشآت می گیرند که از آن ماشین الات استفاده می کنند .
  • تمایل به یادگیری: هیچ چیز ارزش تحصیلات را از بین نمی برد, خواه یک مدرک رسمی دانشگاهی باشد یا یک دوره تکمیل مهارت های آموزشی حرفه شما باشد. حتی تفحص در نظرات و تجربیات همکاران , رشد دانش را موجب میشود.
  • قابلیت انعطاف و انطباق: در دهه های ۱۹۹۰ یا ۱۹۳۰ , سخت گیری هرگز کارسازنبوده است و اکنون نیز کارایی ندارد. پذیرای عقاید, محیط و مسئولیت های جدید باشید. تکنولوژی دائما در حال تغییر است و افراد حرفه ای نیز به تغییر نیاز دارند.

منبع: مدیران ایران

همچنین ببینید

کارآفرینی اجتماعی

«کارآفرینی اجتماعی» موفق در افغانستان

داستان آرزو داستان ،  یک «کارآفرینی اجتماعی» موفق در افغانستان است که  با پیوند زدن …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *