۵ روش برای ساخت برند شخصی شما - مدیران ایران
برندینگ شخصی

۵ روش برای ساخت برند شخصی شما

کسب و کار مدرن امروزی با کسب و کار سنتی دیروز متفاوت است؛ ساخت برند شخصی یکی از موثرترین استراتژی های بازاریابی است که می توانید بکار ببرید؛ خصوصا برای کسب و کار دیجیتال.

چه Burger King باشید یا NIKE ، هیچکس شما را فورا نخواهد شناخت یا به شما سریع اعتماد نخواهد کرد. یک برند شخصی روشی منحصر بفرد برای اعتمادسازی است که باعث وفاداری مشتری و افزایش درآمد می شود.

امروزه می بینیم که نسبت به گذشته کسب و کارهای بیشتری حول برند شخصی ایجاد می شوند.

کلید این کار، تعیین بازار هدف یا حوزه ی تخصصی شما است تا در صنعت خود تبدیل به یک مرجع شوید. مهم نیست که تخصصی در حوزه ­ی سلامت داشته باشید یا یک آرایشگر، باید یک برند شخصی قابل تشخیص بسازید تا:

  • شغلی بهتر بدست آورید.
  • مشتریانی جذب شرکت کنید که حاضرند پول زیادی خرج کنند.
  • در صنعت خود شناخته شوید.

 

درست است، این فهرست را با داشتن شغل بهتر شروع کردم، چون حتی اگر برای شخصی دیگر کار می کنید، با تمرکز بر سخت یک برند شخصی، می توانید موقعیت های شغلی بهتر بدست آورید.

متیو باربی (Matthew Barby)، که مشاور بازاریابی آنلاین است برای Wow Internet کار می کرد، او می توانست از ساخت یک برند شخصی صرفنظر کند و به کار خود ادامه دهد، اما با ساخت یک برند شخصی برای خود با ایجاد یک وبلاگ، نه تنها مشتریانی برای مشاوره پیدا نکرد، بلکه مسیرش را برای رسیدن به فرصت های شغلی بهتر هموار کرد. او هم اکنون مدیر رشد جهانی و SEO در HubSpot است. افرادی که بیشترین قدرت و نفوذ را دارند، می دانند که حتی اگر برای فرد دیگری کار می کنند، باز هم برای تبدیل شدن به یک برند شخصی، کسب و کار خودشان را دارند.

 

برند شخصی
برند شخصی

 

۱- حوزه تخصصی خود را بشناسید و تعیین کنید.

چیزی که می خواهید با آن شناخته شوید را تصور کنید، می خواهید مردم بعد از اینکه در مورد شما شنیدند چه کلماتی را به زبان بیاورند.

آیا قصد دارید به عنوان یک متخصص تجارت الکترونیک شناخته شوید یا یک مشاور در حوزه مدیریت؟

در دنیایی که سیلی از کارآفرینی به راه افتاده است، دیگر فقط داشتن تخصص کافی نیست، بلکه باید یک بازار خاص را توسعه دهید و ارتباط قوی و مناسبی با مخاطبین برقرار کنید.

 

۲- یک پلتفرم انتخاب کنید و تلاشتان را بیشتر کنید.

چیزی به اسم موفقیت یک شبه وجود ندارد، برای موفقیت باید تلاش کنید.

پس اگر می خواهید یک برند شخصی بسازید، یک پلتفرم انتخاب کنید و تلاش خودتان را برای موفقیت در این مسیر دوبرابر کنید.

پلتفرمی که انتخاب می کنید هر چیزی می تواند باشد، یک وبلاگ یا ساخت ویدئو در یوتیوب یا آپارات و یا حتی در پلتفرم­های اجتماعی مثل اینستاگرام.

 

۳- به پلتفرم های نوظهور بپیوندید.

پلتفرم های نوظهور خیلی مهم هستند و باید به آنها توجه کنید، در طی ۶ تا ۱۸ ماه اول عمر یک پلتفرم این فرصت را در اختیار دارید که به طور غیرمعمولی رشد کنید و بدرخشید، چون این ها در ابتدا برای افرادی که به آنها می پیوندند جذابیت زیادی دارند.

 

۴- برای طرفداران و مخاطبین خود چندین راه ارتباطی ایجاد کنید.

متکی بودن به یک پلتفرم (مثلا فقط داشتن یک وبلاگ) کافی نیست، شما باید برند شخصی خود را بسازید، باید در رسانه ها و شبکه های اجتماعی فعال باشید.

اگر در حال ساخت یک برند شخصی هستید، باید چندین راه ارتباطی با مخاطبین خود داشته باشید چون همه ی آنها در یک مکان حضور ندارند و هر کدام پلتفرم خاصی را برای ارتباط ترجیح می دهند.

 

۵- صادق و قابل اعتماد باشید.

به عنوان یک برند شخصی، باید برندی صادق و شفاف ایجاد کنید. باید شفاف و صادق باشید چون در در نهایت می خواهید با افراد واقعی ایجاد رابطه کنید. تصور کنید که چقدر سخت خواهد بود که به چیزی که نیستید تظاهر کنید و حول آن برندسازی کنید و بعد از آن باید برای مدت زیادی در عمل نیز متظاهرانه رفتار کنید. در نهایت از این کار خسته خواهید شد و طرفدارانتان را از دست خواهید داد. افراد واقعی به افراد واقعی اعتماد می کنند و با آنها رابطه می سازند، پس باید صادقانه عمل کنید. ایرادی ندارد که آسیب پذیر باشید و شکست هایی داشته باشید، در بلند مدت، برند شخصی شما قویتر خواهد شد.

این ۵ مورد را به خاطر بسپارید و تلاش خود را برای ساخت یک برند شخصی آغاز کنید.

منبع: allbusiness – ترجمه: محمد یوسفی – مدیران ایران

 

همچنین ببینید

نکات کلیدی برای یک گفتگوی خوب

نکات کلیدی برای یک گفتگوی خوب + دانلود فیلم

سر کار، انهایی که میتوانند به خوبی ارتباط برقرار کنند، همیشه نسبت به بقیه مزیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.