آموزش وردپرس

ایجاد شفافیت در فرهنگ کاری

چند تا مشخصه‌ی شناخته شده برای یک محل کار تراز اول وجود دارد. یکی از مشخصه‌های مورد علاقه‌ی من، ایجاد شفافیت در فرهنگ کاری است.

چه در مورد تصمیم گیری روزانه حرف بزنیم، یا در رابطه با اظهارات مالی سازمان، یا هر وجه دیگری از حیات سازمان، یک قانون خیلی مهم وجود دارد و آن هم به اشتراک گذاری اطلاعات است.

ایجاد شفافیت در فرهنگ کاری
ایجاد شفافیت در فرهنگ کاری

در سالهای گذشته خیلی از متخصص‌ها اعتقاد داشتند که باید اطلاعات را بچسبند و برای رسیدن به قدرت، اطلاعات را فقط برای خود نگه دارند. البته در پاره ای از موارد درست میگفتند.

اما این آن مدل قدرتی نیست که شما دنبالش باشید. شما دوست ندارید که با بی‌خبر نگه داشتن بقیه، به قدرت برسید.

شما قدرتی را میخواهید که همراه با احترام به بقیه باشد، تا حدی که اطلاعاتتان را بجای اینکه برای خودتان نگه دارید، با آنها در میان بگذارید .

اگر بحث گرو کشی و یا مسائل غیر قانونی یا غیر اخلاقی است، چیزی به بقیه نگویید! غیر از این، که ۹۹% مواقع را شامل میشود، با بقیه شفاف رفتار کنید. الان دلیل این موضوع را خواهم گفت.

آدمها دوست دارند که اعتماد کنند و در عین حال حسی به آنها میگوید که اینکار را نکنند. اگر احساس کنند شما آنها را در جریان تمام ماجرا نگذاشته اید یا کل داستان را برایشان تعریف نکردید، آن وقت است که بدترین حالت ممکن را در نظر میگیرند و این باعث ایجاد یک چرخه‌ی باطل میشود.

به محض اینکه فکر کنند شما کاملا با آنها صادق نبودید، احتمال اینکه در آینده چنین چیزی را در مورد شما فکر کنند بیشتر میشود. حتی اگر بعداً کاملا هم صادق باشید.

فقط یادتان باشد که اعضای تیم دوست دارند خودشان را شریک شما بدانند، نه زیردست شما . آنها میخواهند که در جریان باشند، که آن چیزی که شما میدانید را اآنها هم بدانند.

اگر دارید در مورد یک تصمیم بزرگ فکر میکنید، یا مطمئن نیستید که در مورد جلسه‌ای که تازه داشتید به آنهاآآآ چه بگویید، لازم است که از نظر اخلاقی زیرکانه رفتار کنید. اما در حد امکان سعی کنید که اطلاعات را بطور کامل به اشتراک بگذارید.

وقتی این کار را کردید، اعتماد به شما در تیم بالا میرود. این یعنی آنها به دلخواه خودشان در ریسکهای مربوط به نوآوری و یا اعمال تغییرات با شما شریک میشوند.

بگذارید سوالی بپرسم. دلتان میخواهد تیمتان به شما ایمان داشته باشد؟ خب، به آنها نگویید که به شما اعتماد کنند! به تیمتان نشان دهید که قابل اعتماد بودن یعنی چه. افکارتان و اطلاعاتی را که در اختیار دارید با تیمتان در میان بگذارید. در یک کلام، شفاف باشید.

مدیران ایران

ایجاد شفافیت در محیط کاری
noktetalaee

نکته های طلایی مدیریت

 نکات فوق العاده و طلایی مدیریت، می توانند به پیشرفت شما در کسب و کارتان کمک کنند.


-= لینک کوتاه این مطلب =-

این مطالب را از دست ندهید :
- با آزمون دیسک، شناخت فوق العاده ای نسبت به خودتان یا همکارانتان بدست بیاورید: اطلاعات بیشتر ...
- تا حالا معجون مدیریت زمان رو امتحان کردید ؟
- وقتتون کمه و علاقمند به بروز رسانی اطلاعات مدیریتی تون هستید ؟
- با کانال تلگرامی مدیران ایران، همیشه بروز باشید ...


همچنین ببینید

۱۰ ویژگی کارمند خوب از زبان مدیران گوگل

۱۰ ویژگی کارمند خوب از زبان مدیران گوگل

در میان شرکت‌های بزرگ دنیا، اگر شما هم می‌خواهید از دید گوگل یک کارمند نمونه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *