بایدها و نبایدهای شبکه سازی
هفت مهارت (یا مزیت رقابتی ) برای شبکه سازی لازم است که عبارتند از:
- رفتار اجتماعی : در اجتماع در تعامل با فامیل ،دوستان ، همکاران و افراد اطراف خودتان چقدر خوب عمل میکنید؟
- توانایی سیاست گذاری : در فرصت های شبکه سازی تا چه اندازه می توانید موثر و حساب شده فکر و عمل کنید و یا چقدر می توانید ارتباطات موثر و مفیدی را برقرار و برنامه ریزی کارها را انجام دهید؟
- مهارت های سازماندهی : تا چه اندازه میتوانید اطلاعات جمع آوری شده در مورد افرادی را که ملاقات کرده اید سازمان دهی نمایید تا بتوانید آنها را به صورت موثر پیگیری کنید و دوباره کاری ها را به حداقل برسانید؟
- توانایی پرورش : تا چه اندازه میتوانید روحیه متقابل ارائه و به اشتراک گذاشتن را ایجاد نمایید؟
- مهارت در ارتباطات : تا چه اندازه می توانید اطلاعاتی موثر را به شبکه بدهید و یا از شبکه دریافت کنید تا کانال ها و مسیر های ارتباطی خوبی را برقرار سازید؟
- مشارکت در اجتماعات :تا چه اندازه خودتان را در گرد همایی های اجتماعی از انواع مختلف وارد و درگیر میکنید تا اینکه شبکه خود را زنده و پویا نگه دارید؟
- ایستادگی :تا چه اندازه برای توسعه شبکه فعالیت و استقامت میکنید تا بتوانید نتایج بهتری به دست آورید؟
این مجموعه ای از مهارت ها برای افرادی است که می خواهند در شبکه سازی موفق شوند ، بدیهی است که آنهایی که تلاش و کوشش لازم را داشته باشنداز منافع زیادی بهره مند خواهند شد. نهایتا به عنوان بررسی نهایی لیستی از کارهایی که باید و یا نباید انجام داد ارائه می شود .
شاید این مطلب برای شما مفید باشد!
بایدها و نبایدهای شبکه سازی
باید ها در شبکه سازی
- از دیگران تقاضای کمک نمایید.
- دوستانه ،گرم و صمیمی برخورد نمایید.
- در پیگیری ها تا پایان کار ایستادگی نمایید.
- برای یاد گیری دقیق اسامی افراد تلاش کنید.
- به دیگران کمک کنید حتی اگر این کار منافع مستقیم و فوری برای شما نداشته باشد.
- ارتباطات خود را به صورت منظم و سازمان یافته حفظ نمایید.
- همیشه کارت ویزیت خود را همراه داشته باشید.
- به عنوان فردی با ارتباطات خوب شناخته شوید (به عنوان یک منبع با ارزش برای دیگران).
- در مجامع مختلف ،تنها و یادرکنار افراد آشنا ننشینید بلکه کنار افرادی که نمیشناسید بنشینید.
- فعالیت شبکه سازی را ادامه دهید حتی هنگامی که فکر میکنید می توان آن را متوقف کرد.
نباید ها در شبکه سازی
- ناشکیبا نباشید ،نتایج و منافع وقتی که انتظار آنها را نداید حاصل میشوند و معمولا نیازبه زمان دارند.
- هیچ گاه چشم از هدف و مقصد نهایی بر ندارید.
- از دیگران انتظار زیادی نداشته باشید.
- برنامه کارتان را پنهان نکنید.
- به تفاوت ارزش ها ، باور ها و فرهنگ ها بی توجه نباشید.
- پیگیری کامل را حتی هنگامی که حمایت و هدایت های لازم نیز صورت میگیرد تا پایان کار رها نکنید.
- تنها هنگام احتیاج با افراد تماس نگیرید.
- در ارتباطات خود به جای کیفیت دنبال کمیت نروید.
- سعی نکنید که کار زیاد و گسترده ای را انجام دهید که عمق نداشته باشد.
- سعی نکنید که در کار شبکه به طریقی اقدام کنید که مناسب شخصیت شما نباشد.
منبع: مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد نظرات: 5
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
چرا دیگران حرفم را نمی فهمند؟
گاهی ممکن است حرفی عادی بزنیم و به بدترین شکل ممکن تعبیر شود. بررسی میکنیم که چرا دیگران حرف ما را نمی فهمند؟
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
لیست انواع مهارتهای ارتباطی
در این نوشته به این میپردازیم که ارتباط یعنی چه و برای برقراری ارتباطاتی خوب و حرفهای، به چه مهارتهایی نیاز داریم؟
راهکارهایی برای داشتن ارتباط بهتر با دیگران
دیگه چی ، سوالی که قفل مغزمان را باز میکند!
چطور کتاب بنویسیم
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید