۵ شیوه اساسی در روابط با بالا دستان محیط کار
این ۵ شیوه اساسی به طور چشمگیری می توانند روابط بین شما و رئیستان را بهبود ببخشند.کارکنانی که این عادات را در خود ایجاد کنند احساس بهتری در شغل خود پیدا می کنند و رضایتشان(رضایت شغلی) بالاتر می رود.
شیوه اول: ترتیبی اتخاذ کنید که به طور مرتب با رئیس خود ملاقات داشته باشید.
این شیوه اصلی ترین قانون مدیریت روابط است. اگجر می خواهید تجربه ی بهتری از کار خود داشته باشید باید هرازچندگاهی با سرپرست خود ملاقات کنید. این جلسات باید منظم همیشگی و براساس برنامه کاری او باشند. حداکثر پانزده دقیقه برای این جلسات کافی است . همین ملاقات های کوتاه می توانند شما راا از ساعت ها عصبانیت مصون دارد.
شیوه دوم: درهرجلسه که شرکت می کنید فهرست کاملی از کارهارا همراه خود داشته باشید.
لازمه مدیریت روابط بابالادستان مشارکت فعال در فرآیند برنامه ریزی است. کارکنان فعال با هدف مطلع کردن سرپرست خود در مورد پروژه ها ، مسائل بالقوه ، ایده های نو و کشف های غیرمنتطره در جلسات شرکت می کنند. دستور جلسات مکتوب فهرست مشخصی از موضوعات را فراهم می کنند.
شیوه سوم: متوجه اولویت های در حال تغیر رئیس باشید.
بسیاری از مدیران تصور می کنند که شما از کارهای بااولویت باخبرید؛ حتی زمانی که ترتیب آنها تغییر می کند. در طول یک روز کاری اتفاقات غیرمنتظره ای رخ می دهد که باعث تغییر در ترتیب مهمترین اولویت ها می شود. محموله ای به دست ما نمی رسد چکی با مبلغ بالا در اداره پست گم می شود ، مسیر انجام پروژه ای تغییر می کند ، دستگاهی خراب می شود یا یکی از کارکنان مرتکب اشتباه فاحشی می شود.
باید همیشه متوجه اولویت های درحال تغییر باشید و از این تغییرات غیرمنتظره استقبال کنید. درآغز هرروز کاری از رئیس خود سوال کنید: اولویت های امروز کدام است؟ اگر نمی توانید هرروز صبح اورا ببینید از ایمیل استفاده کنید.
شیوه چهارم: مسائل را پیش بینی و راه حل هایی ارائه کنید.
هیچ چیز ارزشمندتر از این نیست که کارمندی بتواند منشا مشکلات را تشخیص دهد و برای آنها راه حل هایی عملی پیدا کند.سعی کنید به جای ایجاد تنش در محل کار حلال مشکلات باشید.
برای مثال اگر صدای نامتعارفی از دستگاه کپی می شنوید قبل از اینکه دستگاه از کار بیفتد با تعمیرکارتماس بگسرید.
شیوه پنجم : همیشه برای ارائه گزارشی از وضعیت پروژه هایی که انجام می دهید آماده باشید.
با اینکه ممکن است مسئول بخش یا پروژه ای خاص باشد اما این وظیفه شماست که در مورد وضعیت پروژه ها توضیح دهید..معلوم نیست رئیس چه زمانی از شما بخواهد که در مورد پرونده یا طراحی گزارش دهید. پس باید همیشه پاسخی برایش داشته باشید . بسیاری از افراد این آمادگی را ندارند، زیرا نمی دانند که پیشرفت کار برای مدیران اهمیت بالایی برخوردار است.حتی بعضی از آنها سوال کردن درمورد وضعیت کارشان را نوعی توهین تلقی می کنند . گزارش دادن در مورد پیشرفت کاری که به شما محول شده باعث می شود تا در نظر دیگران فردی شایسته منظم و مطلع و مفید جلوه کنید .همیشه آمادگی داشته باشید که درباره موارد زیر توضیح دهید:
- هم اکنو برروی چه طرحی کار می کنید؟
- چقدر از کارهایتان را انجام داده اید؟
- پیشرفت شما در انجام پروژه های دراز مدت چقدر بوده است؟
منبع : از کتاب کار کردن با تو مرا بیچاره کرده است.
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 1.7 / 5. تعداد نظرات: 3
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
چرا دیگران حرفم را نمی فهمند؟
گاهی ممکن است حرفی عادی بزنیم و به بدترین شکل ممکن تعبیر شود. بررسی میکنیم که چرا دیگران حرف ما را نمی فهمند؟
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
لیست انواع مهارتهای ارتباطی
در این نوشته به این میپردازیم که ارتباط یعنی چه و برای برقراری ارتباطاتی خوب و حرفهای، به چه مهارتهایی نیاز داریم؟
تفویض اختیار، راز پنهان مدیران موفق
راهکارهایی برای داشتن ارتباط بهتر با دیگران
دیگه چی ، سوالی که قفل مغزمان را باز میکند!
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید