هفت دلیل پنهانی که نمی گذارد فهرست کارهای خود را تکمیل کنید
هفت دلیل پنهانی
این یک مشکل همگانی است که روزهای مان بی برنامه و بی ثمر است اما دلایل آن چیست؟
۱- فهرست کارهای خود را صبح می نویسید
فهرست کارهای خود را شب قبل بنویسید. این گونه مجبور نیستید انرژی صبح اول وقت خود را صرف برنامه ریزی کنید. در ضمن صبح با انگیزه از خواب برمی خیزید.
۲- بیش از اندازه می نویسید
فقط سه تا از مهم ترین کارهای خود را یادداشت کنید، کارهایی که باید هر طور شده در روز آینده انجام شود.
۳- دسته بندی نمی کنید.
وقتی که سه کار اصلی و مهم خود را مشخص کردید، همه اهداف خود را در دو لیست دسته بندی کنید: اهداف بلند مدت و اهداف هفتگی و کوتاه مدت.
۴- کار خود را به طور واضح و روشن نمی نویسید.
اگر اهدافتان مبهم و نامعلوم باشد، خروجی کار شما نیز مبهم خواهد بود. کارها را به شکل واضح بنویسید، مثلا به جای ورزش بنویسید ۱۵ دقیقه پیاده روی سریع و ۲۵ دقیقه تنیس روی میز
۵- اولویت بندی نمی کنید
اگر با کاری که اولویت پایین تری دارد شروع کنید به احتمال زیاد نمی توانید کارهای مهم تر را به اتمام برسانید. سه تا از مهم ترین کارهای خود را به ترتیب اولویت شماره بندی کنید و تمام هدفتان بر این باشد که اولین کار را صبح اول وقت قبل از اینکه ایمیل خود را چک کنید انجام دهید.
۶- انتظار حوادث غیرمنتظره را ندارید.
هر روز حداقل یک ساعت را برای کارهای غیرمنتظره در نظر بگیرید. در نظر گرفتن چنین زمانی برای حوادث غیر منتظره استرس شما را کاهش می دهد.
۷- اهداف بزرگ خود را فراموش کرده اید.
درباره بزرگ ترین هدف خود فکر کنید. مثلاً آیا دوست دارید ارتقاء شغلی بگیرید؟ پول خود را برای تعطیلات پس انداز کنید؟ اگر کارهای داخل لیست، شما را به آنچه که می خواهید نمی رساند مجدد آنها را ارزیابی کنید و ببنید چرا آن ها را داخل لیست آورده اید.
تجویز راهبردی:
به زبان ساده اگر می خواهید کارهای تان سریع و منظم انجام شود:
۱-شب قبل برنامه ریزی کنید. می توانید به خودتان پیامک بزنید.
۲-تعداد محدودی کار تعریف کنید. کارهای خود را خیلی واضح و مشخص بنویسید. کارهای تان را دسته بندی شده و اولویت بندی شده بنویسید
۳-از خودتان بپرسید این کارهایی که برای فردا تعریف کرده ام در راستای اهداف اصلی من هست یا اینکه صرفا کارهای روزمره است؟
۴-فکر کنید اگر مسایل پیش بینی نشده رخ داد چه می کنید؟
۵-اولش سخته. اما کم کم عادت می کنید. یک هفته تجربه کنید تاثیر واضح آن را روی عملکردتان می بینید.
تجویز راهبردی از شبکه استراتژیست-دکتر مجتبی لشکر بلوکی–باشگاه مدیران ایران
بر نوشته ای از هم آموز
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد نظرات: 4
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
تحول فردی چگونه می تواند بهره وری فردی و سازمانی را افزایش دهد ؟
تحول فردی، فرآیندی پویا و منحصر به فرد برای گسترش آگاهی است که به موجب آن افراد به طور انتقادی از دیدگاههای قدیمی و جدید خود آگاه میشوند و انتخاب میکنند که این دیدگاهها را در یک تعریف جدید از خود ادغام کنند.
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
روش ایجاد لیستهای کاری قابل انجام
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
مقاله تون عالیه..کاملا کاربردی و مفید برای جامعه شلوغ کنونی