چگونه می توان کسی شد که همکاری او در تیم با دل و جان باشد؟
آیا با دل و جان همکاری می کنید ؟ ممکن است که اخلالی در کار تیم ایجاد نکنید اما این به آن معنی نیست که به نفع تیم کار می کنید. آیا برای اعضای تیم خود همکاری به ارمغان می آورید و بر حاصل کار آنها می افزایید و این کار را برای همه حتی کسانی که خوشتان نمی آید می کنید؟
آیا کاری می کنید که بر تلاش و کوشش دیگران افزوده شود؟ یا اینکه حضور شما در تیم باعث کندی کارها و کاهش کارایی تیم می شود؟اگر پاسخ این پرسش هار ا نمی دانید با همکاران تیمی خود صحبت کنید.
۱- به این فکر باشید که همه برنده شوند.
سلیمان نبی می فرمود: آهن را آهن تیز می کند و آدم را آدم.
معمولا وقتی که با دل و جان با دیگران همکاری می کنید خودتان برنده می شوید، دیگران برنده می شوند تیم هم برنده می شود. سراغ کسی بروید که در تیم شماست و پیش از این او را رقیب خویش می دانسته اید.حال راه حل هایی بیابید که اطلاعات خود را مبادله کنید و با یکدیگر طوری کار کنید که نفع آن هم به شما برسد و هم به تیم.
۲- مکمل دیگران باشید.
راهی دیگر برای همکاری موثر پیوستن به کسی است که او ضعف های شما را نداشته باشد و شما ضعف های او را . کسانی دیگر را بیابید که از نظر دانش و تبحر مکمل شما باشند و باهم کار کنید.
۳- مصلحت تیم را از مصلحت خود فراتر ببینید.
عادت کنید که به مصلحت تیم بیندیشید. برای مثال این بار که در جلسه ای شرکت می کنید که برای حل مسئله ای تشکیل شده است و هر کس راه حلی پیشنهاد می نماید، به جای اضافه کلام از خود بپرسید که اگر در جلسه حضور نداشتید چه نتیجه ای بدست می آمد. اگر جریان گفتگو بدون حضور شما بهتر پیش می رفت میدان را برای دیگران باز کنید.
قسمتی از کتاب ۱۷ اصل کار تیمی- جان مکسول
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
تحول فردی چگونه می تواند بهره وری فردی و سازمانی را افزایش دهد ؟
تحول فردی، فرآیندی پویا و منحصر به فرد برای گسترش آگاهی است که به موجب آن افراد به طور انتقادی از دیدگاههای قدیمی و جدید خود آگاه میشوند و انتخاب میکنند که این دیدگاهها را در یک تعریف جدید از خود ادغام کنند.
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
روش ایجاد لیستهای کاری قابل انجام
3 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
خیلی عالی بود ، ممنونم ازتون خیلی زیاد
خسته نباشید مطلب مفید و آموزنده ای بود مرسی
سایت خوبی دارین و پر محتوا تبریک میگم کار منم راه افتاد
با تشکر ویژه