پیدا کردن هدف در کار
یکی از وظایف اصلی شما به عنوان یک رهبر کمک به بقیه برای هدف داشتن در کارشان است. بعضی ها فقط کارشان را تحمل می کنند. آن ها می دانند که مجبور هستند کار کنند، احساس میکنند که رئیسشان اساساً آدم ظاهر سازی است و حتی فکر میکنند که عاشق کاری که میکنند نیستند. آن ها خودشان را با خواسته های شغلی شان وفق می دهند و این وضع را تحمل می کنند .این موضوع چه حقیقت ناراحت کننده ای است.
اینکه کسی که برای شما کار می کند، چه کم و چه زیاد، کارش را دوست دارد یا از آن متنفر است، مهم نیست. شما باید بدانید که یک توانایی بزرگ دارید تا به آن ها کمک کنید که هدفمندی را تجربه کنند. یک حس مثبت از انجام کارهایی که در آن مهم هستند.چیزهایی که ارزشمند است و بعد از تمام شدنش، احساس خوبی به شما می دهد. با داشتن یک رییس خوب و یک تیم خوب ، هر کاری می تواند پر از هدف باشد. با دنبال کردن این ۳ راهنما، به کارکنان خودتان هدف بدهید.
اول اینکه : در مورد قرار دادن افراد در نقشهای کاری، کمی منعطف تر فکر کنید. معمولاً افراد مختلف برای انجام دادن کارهای مشخصی استخدام می شوند و شرح مشاغل اغلب خشک و ثابت هستند. اما نباید اینطور باشد. همینطور که نیاز ها تغییر می کنند و همینطور که افراد رشد می کنند، یک گفتگوی باز و راحت با کارکنانتان داشته باشید. در این صورت میتوانید بعضی اوقات فرصت هایی را به نقش افراد اضافه کنید، یا حتی بعضی وقتها بطور کل نقش آن ها را عوض کنید.
هر چه مهارت ها و علایق آن ها با کاری که به آن ها می دهید، بیشتر همخوانی داشته باشد، آن ها هم بیشتر احساس هدفمند بودن در کارشان می کنند.
دوم اینکه : به دنبال راه های خلاقانه ای برای مرتبط ساختن افراد با نتایج کارهایی که انجام می دهند باشید. بیشتر ِ مشاغل، کارشان اضافه کردن ارزشی در نقطه ای از یک زنجیره طولانی از کارهاست که آخرش به مشتری ختم می شود، اما معمولاً هیچوقت فرد مسئول افزودن این ارزش، لبخند رضایتمندی مشتری را نمی بیند ولی شما میتوانید این موضوع را عوض کنید. یک یادداشت، پست صوتی یا حتی یک ویدئوی ساده از مشتری، می تواند کارهای فوق العاده ای بکند.
تصور کنید که در یک اتاق در بسته دارید تقاضاهای مرتبط با وام مسکن را بررسی می کنید که ایمیلی از یک مشتری میرسد که نوشته است: من الان جلوی خانه جدیدم ایستاده ام و از شما بابت کمک هایتان به خانه دار شدنمان تشکر می کنم. چه احساسی به شما دست می دهد. یک مرتبه احساس می کنید، هر کاری که در آن اتاق دربسته انجام می دهید، هدف دارد .
نکته سوم: همیشه سعی کنید ارتباطات مثبتی در محل کارتان ایجاد کنید. تحقیقی که در این رابطه انجام شده، به روشنی نشان می دهد که عامل انگیزه بخشیدن به افراد همیشه پول نیست. به جای آن ، آن ها به دنبال روابط مثبت، احترام و دیده شدن هستن.
همونطور که حدس زدید، همه این ها باعث ایجاد حس هدف داشتن می شود. بعضیها فکر می کنند که شما باید یک رویای کاری داشته باشید تا بتوانید هدف داشتن را تجربه کنید.
این درست نیست. بیشتر وقتها هر شغلی می تواند این حس را ایجاد کند، به شرطی که شما مدبران، افراد را در نقشهای درستی قرار دهید و آن ها را به نتایج عملکردشان مرتبط کنید و مراقب ایجاد رابطه های مثبت باشید. این تاکتیک ها به شما کمک می کنند تا با بهره وری بیشتری عمل کنید و به کارمندانتان کمک میکند تا مسائل کاری رو بهتر درک کنند و هدف داشته باشند.
منبع : مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
مدیریت مالی در شرایط بحرانی
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم
در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روشهای کلاهبرداری و راههای تشخیص آن را با هم مرور میکنیم.
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید