چرا فکر می کنید حق با شماست، حتی اگر اشتباه کنید؟
زاویه ی دید، همه چیز است، بویژه وقتی پای امتحان کردنِ اعتقاداتتان در میان باشد.
چرا فکر می کنید حق با شماست ؟
از شما می خواهیم که برای لحظه ای تصور کنید که سربازی هستید در دل جنگ ، شاید یک پیاده نظام رومی یا یک کماندار قرون وسطایی و یا شاید جنگجویی آفریقایی هستید، فراغ از زمان و مکان در شما چه چیزهایی وجود دارند که ثابت هستند؟
- سطح ادرنالین بدن شما افزایش می یابد
- رفتارهای شما برگرفته از واکنش هایی ریشه دار خواهند بود
واکنش هایی که ریشه در نیاز شما از حمایت از خودتان و تیمتان و شکست دادن دشمنتان دارند.حال از شما می خواهم تصور کنید که نقشی کاملا متفاوت داریدو ان دیده بان است .کار دیده بان حمله و دفاع نیست، وظیفه پیشاهنگ فهمیدن است.د یده بان کسی است که می رود تا از کوهها نقشه برداری کند و موانع بالقوه را بشناسد، و بعنوان مثال اوبه یافتن پلی امید خواهد داشت که در جای مناسبی از رودخانه قرار گرفته باشد، اما فراتر از هر چیز می خواهد بداند که واقعا چه چیزی آنجاست ان هم با بیشترین دقت.
در یک سپاه واقعی سرباز و دیده بان هردو اهمیت دارند اما شما می توانید به هر دو اینها بعنوان یک الگوی ذهنی بیاندیشید، استعاره ای از چگونگی عملکرد همه ما در پردازش اطلاعات و تفکرات در زندگی روزمره.
آنچه در این فیلم گفته می شود این است که درست قضاوت کردن، درست پیش بینی کردن و درست تصمیم گرفتن به این بستگی دارد که چه طرز تفکری دارید. برای به تصویر کشیدن این الگوهای ذهنی شما را به فرانسه قرن نوزدهم میبریم.
آیا شما یک سرباز، در صدد حفاظت از دیدگاه های خود به هر قیمیتی هستید — یا یک مامور شناسایی که کنجکاوی، شما را به جلو می برد؟
«جولیا گالف» د ر سخنارنی خود در تد انگیزه هایی که در پسِ این دو طرز تفکر قرار دارند و چگونگیِ شکل گیریِ روشِ تفسیرِ اطلاعات توسط آنها را با ذکر داستانی تاریخی از فرانسه ی قرن نوزدهم بررسی می کند.
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
تحول فردی چگونه می تواند بهره وری فردی و سازمانی را افزایش دهد ؟
تحول فردی، فرآیندی پویا و منحصر به فرد برای گسترش آگاهی است که به موجب آن افراد به طور انتقادی از دیدگاههای قدیمی و جدید خود آگاه میشوند و انتخاب میکنند که این دیدگاهها را در یک تعریف جدید از خود ادغام کنند.
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
روش ایجاد لیستهای کاری قابل انجام
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید