یادبگیرید که چگونه نه بگویید + دانلود فیلم
این موضوع همانقدر که می تواند مفید به نظر بیاید، می تواند عجیب و غریب هم باشد. بله، شما باید مفید ، مثبت ، و اجتماعی باشید، اما شما مجبور هستید برای این که کارکرد روزانه خود را محاسبه و از موفقیت امور مطمئن شوید، زمان را مدیریت کنید. یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که در این مواقع با آن رو به رو می شوید این است که یادبگیر که چگونه نه بگویید .
مثلا این که رئیس یا همکارتان وارد اتاق کار شما می شود و یک گزارش را رو میز شما میگذارد و می گوید : سلام ببخشید مزاحمت شدم، می شود نگاهی به این بیاندازی و اگر ایرادی دارد به من بگویی؟ خوب معمولا افراد در این شرایط چه می گویند؟ آن ها می گویند بله و بسیار هم از اینکه به دیگری کمک می کنند احساس خوشحالی دارند. بعضی وقت ها این یک کار زیرکانه به نظر می آید اما بعضی اوقات هم میتواند مشکل ساز باشد. در واقع اگر یاد نگیرید که چطور نه بگویید ! ممکن است با خطرات و ریسک هایی مواجه شوید.
اول از همه این که اگر همیشه همه ی خواسته های مردم را قبول کنید، شرایطی برایتان پیش می آید که همیشه و همه از شما توقع دارند . از طرفی هم اگر هم ندانید که چطور نه ببگویید، به آدمی تبدیل می شوید که هرکس به کمک احتیاج دارد به شما رو می آورد که در نهایت باعث می شودکه شما بیش از حد از خودتان کار بکشید.
در آخر اگر شما نتوانید نه بگویید، مردم نمی توانند درک کنند که کار شما هم به اندازه ی کار آنها مهم است.
خب بیاید کمی جزیی تر به موضوع نگاه کنیم. نه گفتن وقتی در شرایط غیر ضروری از شما درخواست کاری بشود، قابل قبول است. اما وقتی که شما خودتان داوطلبانه قبول می کنید که کاری را انجام بدهید قضیه ی کاملاً متفاوتی است .
گاهی در شرایطی که عمیقا در فکر هستید و می خواهید کاری را انجام بدهید یا اینکه یکی از وظایف مهمتان را انجام میدهید، اینجا دیگر نمی توانید به راحتی تسلیم شوید . در آخر این که اگر با شرایط ضرب الاجلی مواجه شدید خودتان را به مخاطره نیندازید. کار ضرب الاجلی را در در اولویت خودتان قرار دهید. در هر کدام از این شرایط وقتی از شما در خواست کاری میشود ، شما میتوانید خیلی مودبانه لبخند بزنید،نگاه کنید و بگویید من حتماً به شما کمک می کنم ولی نه الان . سپس به برنامه کاری خودتان نگاه کنید و زمانی را برایش مشخص کنید که بتوانید در چند روز آینده با او قرار ملاقات بذارید . به جز در مواردی استثنایی، مردم با این روش کنار می آیند.
همه ی موضوع همین بود. در این شرایط شما فشار های عصبی تان کمتر می شود و از طرفی هم این اطمینان را به همکارانتان داده اید که در زمانی نه چندان دور به آن ها کمک خواهید کرد. اگر اینگونه عمل کنید، همه برنده اند.
مفید بودن بسیار با اهمیت است اما اگر جدی تر می خواهید زمانتان را مدیریت کنید باز هم باید نه گفتن را یاد بگیرید .
در فیلم زیر به صورت کاملتری به این مطلب پرداخته شده است :
>
منبع : مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
مدیریت مالی در شرایط بحرانی
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
چطور در دام کلاهبرداری های جدید نیفتیم
در شرایط خاص فعلی، شرایط برای کلاهبرداری بسیار مهیا است!
در این مطلب و وبینار، روشهای کلاهبرداری و راههای تشخیص آن را با هم مرور میکنیم.
کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این روزها جنبه های مختلف زندگی شخصی و حرفه ای همه ما را تحت تاثیر قرار داده است در این صفحه به مطالب و منابع مفیدی برای استفاده از هوش مصنوعی پرداخته ایم .
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید