۱۰ روش برای گوش دادن موثر
۱۰ روش برای گوش دادن موثر به مثابه ی بخشی از ارتباط موثر
برای برقراری ارتباط موثر نه تنها باید بتوانید خوب سخن بگویید، بلکه باید بتوانید خوب گوش بدهید. ابزارهای گوش دادن فعالانه که برخی از آن ها در زیر ارائه شده اند به شما کمک می کنند مکالمه و یا بحث موفقیت آمیزی داشته باشید:
- بر سخنان فرد سخنگو تمرکز کنید.
- برای درک کامل پیام فرد سخنگو، هم به محتوا و هم به عواطف موجود در پیام توجه کنید.
- ارتباط چشمی خود را با فرد سخنگو حفظ کنید تا بداند که به او توجه دارید.
- پس از پایان سخن فرد سخنگو، برای اطمینان از درک صحیح پیام او، بازخورد کلامی ارائه دهید.
- هنگامی که دیگران با شما سخن می گویند آرامش خود را حفظ کنید.
- هنگام گوش دادن صادق باشید و از قضاوت بپرهیزید.
- هنگام ارائه بازخورد، برای اطمینان از درک صحیح پیام، بازخورد خود را در یک جمله ارائه دهید.
- تنها بر کلمات تمرکز نکنید؛ به نحوه ی بیان پیام نیز توجه کنید.
- عواطفی را که برای درک پیام دارای اهمیت اند به رسمیت بشناسید.
- هدفتان در مکالمه این باشد که نیت واقعی سخنگو را درک کنید
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد نظرات: 8
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
تحول فردی چگونه می تواند بهره وری فردی و سازمانی را افزایش دهد ؟
تحول فردی، فرآیندی پویا و منحصر به فرد برای گسترش آگاهی است که به موجب آن افراد به طور انتقادی از دیدگاههای قدیمی و جدید خود آگاه میشوند و انتخاب میکنند که این دیدگاهها را در یک تعریف جدید از خود ادغام کنند.
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
روش ایجاد لیستهای کاری قابل انجام
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
دیدگاهتان را بنویسید