۲۲ نشانه ی عدم علاقه ی رئیس به شما
همه ی ما می خواهیم در محل کار دیگران و خصوصا رؤسا ما را دوست داشته باشند. افرادی که برای ارتقا و افزایش حقوق تصمیم گیری می کنند، رسما کارایی ما را مورد بررسی قرار می دهند و معمولا نقش مهمی در شادی و موفقیت ما در کار دارند.
پس اگر رئیس شما را دوست نداشته باشد، شما باید به این موضوع پی ببرید و شرایط را تغییر دهید. البته همیشه کار آسانی نیست.
اگر رئیس از شما خوشش نیاید، این موضوع را معمولا به دلیل نیاز به روابط حرفه ای در محل کار مخفی می کند. ممکن است نشانه های عدم علاقه ی رئیس به شما کاملا آشکار نباشد اما اگر به دنبال آنها باشید می توانید به سادگی به این موضوع پی ببرید.
قرار نیست رئیس بهترین دوست شما باشد، اما اگر احساس کنید که شما را دوست دارد، حمایت می کند و به شما احترام می گذارد، می توانید به خلاقیت و موفقیت مطلوبی دست یابید.
در ادامه ۲۲ نشانه برای تشخیص تنفر یا عدم علاقه ی رئیس نسبت به کارمندش آمده است. البته رئیسی که این رفتارها را بروز می دهد می تواند یک رهبر وحشتناک باشد! اما اگر دیدید تنها قربانی این رفتارها شما هستید، به احتمال زیاد رئیس از شما خوشش نمی آید.
۱- احساس بدی دارید.
اگر حس می کنید که رئیس شما را دوست ندارد، ممکن است فقط ساخته ی ذهن شما باشد، اما می تواند واقعیت نیز داشته باشد. اگر رفتارش با شما با رفتارش با دیگران متفاوت است، احتمالا شما فرد مورد علاقه ی او نیستید. در این صورت به حس خود اعتماد کنید و به دنبال سایر نشانه ها باشید.
۲- هیچگاه در تصمیمات مهم نظر شما را نمی پرسد.
اگر مدیر در تصمیماتی که در حوزه فعالیت شما است نظر شما را نمی پرسد، ممکن است به این دلیل باشد که به نظر شما اطمینان ندارد.
اگر نظر شما پرسیده شود، یعنی برای شما ارزش قائل هستند.
۳- با شما ارتباط چشمی برقرار نمی کند.
وقتی رئیس از شما عصبانی باشد به ندرت مستقیما به چشمان شما نگاه می کند.
۴- به شما لبخند نمی زند.
این مورد شامل روزهای بدی که مدیر شما ناراحت است نمی شود، اما اگر متوجه شدید که او عمدا تلاش می کند وقتی شما نزدیکش هستید لبخند نزند، بدانید مشکلی وجود دارد.
۵- مدیریت ذره بینی فقط درمورد شما اعمال می شود.
رؤسا به دلایل خاصی به مدیریت ذره بینی می پردازند از جمله: نیاز به داشتن کنترل مستقیم یا عدم احساس امنیت. اما می تواند دلیلش عدم اعتماد به شما نیز باشد. حتی ممکن است گاهی به رفتارهای تهدید آمیز نیز تبدیل شود.
۶- از شما فاصله می گیرد.
رئیس شما وقتی شما را می بیند مسیرش را تغییر می دهد یا طوری برنامه ریزی می کند که کمترین ارتباط را با شما داشته باشد، این ها نشانه هایی از عدم علاقه به شما است و می خواهد از شما فاصله بگیرد.
۷- به شما توجه نمی کند.
اگر به شما و فقط شما صبح بخیر نمی گوید، سلام نمی کند یا… شاید به طور غیر مستقیم به شما می گوید از شما خوشش نمی آید.
۸- در ارتباط با شما از جملات کوتاه استفاده می کند.
اگر به سوالات شما پاسخ های کوتاه می دهد و یا متن ایمیلش دوستانه نیست، ممکن است نشان از این داشته باشد که خیلی طرفدار شما نیست!
۹- در برخورد با شما زبان بدن منفی دارد.
اگر حین صحبت با شما دست به سینه است یا وقتی وارد اتاقش می شوید به شما نگاه نمی کند، زبان بدن مدیر شما غالبا احساسات واقعی او به شما را آشکار می کند.
۱۰- از ارتباط مستقیم با شما اجتناب می کند.
اگر ارشد شما به شما علاقه نداشته باشد، سعی می کند ارتباطات مستقیم با شما را محدود کند و بیشتر با ایمیل و سایر روش های ارتباطی با شما صحبت کند.
۱۱- شما را به جلسات و پروژه های مهم دعوت نمی کند.
۱۲- در اتاقش همیشه بسته است.
۱۳- همیشه با شما مخالفت می کند، فقط شما و نه دیگران.
۱۴- هیچگاه از زندگی شخصی و خانواده ی شما سوال نمی کند و تمام مکالماتش با شما در مورد کار است.
۱۵- به شما کارهایی واگذار می کند که هیچکس خواهان انجام آنها نیست.
۱۶- هیچوقت به شما بازخورد نمی دهد.
۱۷- یا همیشه به شما بازخورد منفی می دهد، فقط ایراد می گیرد و معمولا در جمع این کار را می کند.
۱۸- در رویدادهای سرگرم کننده شما را شرکت نمی دهد یا با شما شوخی نمی کند.
۱۹- ایده های شما را می دزد یا برای آنها ارزشی قائل نمی شود.
۲۰- پروژه های عالی که به شما اختصاص دارد را به فرد دیگری می دهد.
۲۱- از عباراتی مثل “شخصیت ما با هم متفاوت است” یا ” فکر می کنم ما مسائل را متفاوت می بینیم” استفاده می کند و می خواهد به شما نشان دهد که معمولا با شما هم عقیده نیست.
۲۲- علاقه ای به شنیدن حرفهای شما ندارد و حین حرف زدن با شما خیلی زود صبرش را از دست می دهد.
اگر با خواندن این مطلب پی بردید که رابطه ی شما با رئیس شما دچار مشکل است، توصیه می کنیم مقاله ی زیر را نیز بخوانید:
وقتی رئیس از شما خوشش نمی آید!
منبع: independent
ترجمه: مدیران ایران
این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد نظرات: 4
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تمام آنچه باید درمورد اهمال کاری بدانیم.
اهمال کاری ، دلایل و راهکارهای عملی آن . یک گزیده عالی از تمام آنچه بایددر مورد اهمال کاری بدانیم در این مقاله گرد آوری شده است .
بهره وری چیست و چطور بهره وری را افزایش دهیم؟
10 مهارت برتر و ضروری برای سالهای آینده
مجمع جهانی اقتصاد در سالهای مختلف نتیجه پژوهش هایش را برای لیست کردن مهارتهای ضروری برای سالهای آینده منتشر می کند لیست 10 مهارت برتر که افراد و سازمانها در سال 2025 به آنها نیاز دارند، یکی از مهمترین منابع برای کسانی است که علاقمند هستند مهارتهای به روز را برای خود و سازمانشان ایجاد کرده باشند .
تحول فردی چگونه می تواند بهره وری فردی و سازمانی را افزایش دهد ؟
تحول فردی، فرآیندی پویا و منحصر به فرد برای گسترش آگاهی است که به موجب آن افراد به طور انتقادی از دیدگاههای قدیمی و جدید خود آگاه میشوند و انتخاب میکنند که این دیدگاهها را در یک تعریف جدید از خود ادغام کنند.
مهارت ارتباط با خود
شاید بتوان گفت که مهارت ارتباط با خود، مادر مهارتهای ارتباطی دیگر است و اگر بتوانیم این مهارت را در خودمان تقویت کنیم، بهتر میتوانیم با دیگران هم ارتباطی موثر برقرار کنیم.
روش ایجاد لیستهای کاری قابل انجام
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید