۱۰ راه آسان برای افزایش رضایت مشتری

مصرف کنندگان تحت تاثیر عواملی بیرونی و درونی هستند که گاهی می توانند تعیین کننده ی چگونگی پذیرش شما باشند اما شما نیز می توانید با برقراری ارتباط با آن ها تاثیر گذار باشید . این اتباط باید به گونه ای باشد که مصرف کننده احساس کند واقعا برای شما اهمیت دارد . پذیرش بستگی به رویکرد و عملکرد شما دارد. ممکن است همیشه تمام عواملی را که برروی همه مصر ف کنندگان اثر می گذارند نشناسید اما با شناخت دلایل رفتار مصرف کننده ها می توانید برقراری ارتباط با آن ها را به گونه ای بسنجید که رابطه مصرف کننده – عرضه کننده مثبتی ایجاد شود.

همان طور که می دانید موفقیت بلند مدت در تجارت منوط به ایجاد و حفظ روابط خوب با مشتریان و دستیابی به وفاداری است. اما چه کسی وقت کافی برای این کار دارد؟ نگران نباشید در اینجا ۱۰ راه آسان به شما نشان داده می شود که با کمک آنها می توانید بهتر با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید.

وفاداری مشتری

قدردانی از مشتری

تعداد بسیار زیادی از شرکت ها از مشتری قدردانی نمی کنند. حتی هیچکس به مشتری سلام هم نمی کند. کسی متوجه حضور مشتری نمی شود. از تمام کسانی که وارد شرکت شما می شوند قدردانی کنید. به آ نها سلام بگویید و از پشت میز برای دست دادن با انها بلند شوید.تاثیر اولیه مثبت ایجاد کنید . چرا که تنها یکبار برای ایجاد ان فرصت دارید.

بررسی مشتری

مهمترین عملکرد بررسی مشتری پی بردن به خواسته های مشتری است و این که در مورد خدماتی که از شما دریافت کرده است چه احساسی دارد. بررسی مشتری همچنین به شما کمک می کند

  • در توسعه و بهبود تولید نوآور بمانید.
  • در مورد خدما مشتری ای که ارائه می دهید بازخورد بیرونی دریافت کنید.
  • اعتماد مشتری را با نشان دادن این که برای او اهمیت قائلید افزایش دهید.
  • مشتریانی که از دست داده اید دوباره بدست آورید.
  • با شناخت روندهای جدید موضوع های اجرایی و فرصت های بازاریابی که از دست داده اید به هشداری زودهنگام  دست یابید.
این مطلب رو هم از دست ندید:
  تقسیم بندی بازار ، شناخت نیازهای متفاوت مشتریان

پیگیری میزان رضایت

آخرین باری که با یک مشتری تماس گرفتید و در مورد تجربه اش از شرکتتان سوال کرده اید کی بوده؟

در مورد بازاریابی از راه دور حرف نمیزنم بلکه در مورد یک تماس تلفنی ساده حرف میزنم که هیچ هدفی به به جز صحبت با مشتری برای پی بردن به احساس او در مورد تجربه اش اط شرکت شما ندارد. فقط به خاطر داشته باشید که این تماس با هدف فروش نیست ؛ تماسی است از روی ادب که می خواهد رضایت مشتری را جلب کند.

گوش دادن با دقت

با مشتریانتان حرف بزنید اما مطمئن شوید که به حرف های آن ها گوش میدهید. با دقت گوش کنید . حرف های آنها را بشنوید . نظر مشتریان ارزشمند است.مهم است به خاطر بسپارید که وفاداری مشتری با تجربه ی احساسی که از شرکت شما دارد شکل می گیرد.

حضور آنلاین

اگر انلاین نباشید مشتریان برای پیدا کردن شما دچار مشکل می شوند و این تنها در مورد مشتریان جدید نیست. مشتریان فعلی شما نیز به اطلاعات نیاز دارند . ممکن است از تعداد زیاد مصرف کنندگانی که از اینترنت برای یافتن ادرس ها ، شماره تلفن ها  یا کالاهایی که می خواهند بخرند استفاده می کنند تعجب کنید.

در تماس ماندن از طریق خبرنامه های الکترونیکی

بیش از ۷۰ درصد افراد آدرس پست الکترونیکی دارند. آیا این آدرس های باارزش را جمع اوری می کنید ؟ اگر تاکنون چنین نبوده الان وقت شروع این کار است. وقتی ادرس پست الکترونیکی مشتریان را می گیرید به آنها بگویید که می خواهید از رویدادها ، موارد استثنایی یا محصولات جدید مطلعشان کنید .

بیش از اندازه برای مشتریان خود ایمیل نفرسیتد. اگر باعث آراد انها شوید به شما و محصولات و خدماتتان بی اعتماد میشوند.

تبدیل فرآیند خرید به یک تجربه

با سنت شکنی برای مشتریان یک تجربه فراهم کنید.بسیاری از شرکت ها احساس می کنند مشتریان باید آماده خدمت به انها باشند . اما در حقیقت شما باید مشتری را با ایجاد یک تجربه خارق العاده به دست اورید.

این مطلب رو هم از دست ندید:
  استفاده از فرآیندهای اثرگذاری

این تجربه از دوستهنه بودن فضای شرکتتان حاصل می شود مشتری شما باید متوجه شود که شرکت شما برای کمک به او بدون این که باعث شود او احساس مزاحم بودن داشته باشد حاضر به سنت شکنی ست .

ارائه موارد ویژه تولد

همه هدیه تولد را دوست دارند؛ اینطور  نیست؟ البته که هست. برنامه ای طراحی کنید و از ان برای فرستادن تبریک تولد و ارائه پیشنهاد ویژه به مشتریانتان استفاده کنید. این پیشنهاد باید ارزش آمدن انهارابه شرکتتان را داشته باشد .

برنامه های ویزه تولد که راه خوبی برای در تماس ماندن با مشتری هستند نشان می دهند شما در روز ویزهی زندگش مشتری به یاد او هستید .

برپا کردن مراسم خاص

اگر می خواهید مشتریان به شرکت شما برگردند، برپا کردن مراسم ویژه را مد نظر قرار دهید. شاید یک جشن عمومی ، شب فروش ویژه یا نمایشگاه محصول جدید گرینه های خوبی باشند.مشتریان مراسمی را که برای جشن های خاص برگزار می شود دوست دارند.

بازار هدف خود را در نظر بگیرید و رویدادهای مهم تقویم را برای گرفتن مراسم انتخاب کنید تا مشتریانتان بازگردند.

شرکت در امور خیریه

مشتری علاوه بر دیدن شما در حین خرید از شما انتظار دارد درجامعه نیز خوب عمل کنید. پس در امور خیریه مشارکت کنید. با نجام اینکار نشان می دهید که نه تنها به تجارتتان بلکه به جامعه تان نیز اهمیت می دهید.  از تعداد مشتریانی که با ورود به جامعه بدست می اورید تعجب خواهید کرد.

منبع : مدیران ایران

 

 

۰ پاسخ به "۱۰ راه آسان برای افزایش رضایت مشتری"

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

© کلیه حقوق برای «مدیران ایران» محفوظ است.
X