استرس یک موضوع داغ در محل کار است . برخی از کارکنان بی دلیل نگران از همه چیز هستند . افراد دیگر تقریبا در هر موقعیتی به آرامی به کار خود ادامه می دهند و فارغ ازین مقوله در آرامش به سر می برند.

در اینجا نکات مفیدی برای مدیران و کارکنان آمده است . اول نکاتی است که به روسا کمک می کند تا از به کار گیری افرادی که زمان و انرژی را با احساس اضطراب به هدر خواهند داد اجتناب کنند . دوم نکاتی است که به هر فرد متقاضی کار کمک می کند تا استرس را از یک روش پایدار کنترل کند .

 

مدیریت استرس

[vip-members]

 

  1. نکاتی برای مدیران برای اجتناب از به کار گیری متقاضیان کار پر اضطراب

ابتدا به دنبال امتیازات آزمون مخصوص قبل از استخدام باشید .

یک آزمون قبل از استخدام بسیار خوب (a) واکنش به فشار یا استرس و (b) خوش بینی را پیش بینی می کند . یک متقاضی کار که به آرامی بدون توجه به آنچه در او وجود دارد رفتار می کند ٬ در دو نتیجه آزمون پیش استخدام امتیازات زمون بالایی دریافت خواهد کرد :

A . واکنش واقعی به فشار – یعنی فرد تحت فشار با ثبات رفتار خواهد کرد . در مقابل ٬ یک فرد با نشان دادن یک واکنش ذهنی به فشار و استرس امتیاز پایینی کسب خواهد کرد . ( این یک روش عالی برای اظهار این نکته است که متقاضیان با امتیاز پایین تمایل به ناله ٬ شکایت و غرولند دارند . )

B . خوش بینی – به این معناست که فرد خوش بین و مطمئن است و بر راه حل ها تمرکز دارد . در مقابل ٬ فردی که امتیاز آزمون خوش بینی او پایین باشد ٬ بدبین است . یک فرد بدبین در جستجوی دلیلی است تا احساس کند که جوجه کوچک راست می گفت که ” آسمان در حال سقوط است ” .

دوم ٬ نگاه کنید که یک متقاضی چگونه به گرفتن آزمون پیش استخدام واکنش نشان می دهد .

این مطلب رو هم از دست ندید:
  هشت راه عملی برای کاهش استرس

در سومین کتابی که تالیف کرده ام ” بهترین را به کار گیرید – و از استراحت بپرهیزید ” اشاره کرده ام که هر رفتاری که از یک متقاضی در جریان گزینش می بینید ٬ بهترین رفتاری است که از آن فرد خواهید دید . بنابراین ٬ اگر فرد درمورد گرفتن آزمون پیش استخدام شکایت کرده یا عصبانی بود ٬ پس این یک نشانه بد است . فرد می خواهد که به شما بگوید ٬ استرس نان بازیشان است .

سوم ٬ در مصاحبه پرسش های هدف داد بپرسید .

متقاضی را مجبور کنید تا جزئیات مشخصی از معلومات کار و شکست هایشان برای شما بگوید . اجازه ندهید که با سخنان بیهوده درمورد ” انجام کار خوب ” از موضوع دور شود . همچنین به متقاضی بگویید هرچه به شما می گوید را بازبینی خواهید کرد . عکس العمل انها به این روشهای مصاحبه فشار مشاهده کنید . اگر عصبی و وحشت زده برخورد کردند ٬ یعنی درصورتیکه آنها را به کار بگیرید ممکن است استرس زیادی داشته باشند . آیا هیچ مدیری با چنین موردی مواجه شود ؟

  1. نکاتی برای کاهش استرس در کار برای همه

با افراد موافق باشید .

کارکنان با استرس کم معمولا ارتباط کاری خوبی درواقع با همه بوجود می آورند . به این منظور ٬ موارد مشترک را بیابید و با همه کاملا دوستانه رفتار کنید ـ از مدیر عامل تا سرایدار .

  1. همواره با سیاست و با نزاکت باشید .

هرگز بی حوصله یا عصبانی برخورد نکنید ٬ علیرغم اینکه چگونگی نشان دادن عصبانیت در محل کار منجر به مقابله مستقیم یا دقیق می شود که مطمئنا استرس را افزایش می دهد .

  1. بدانید که چه چیزی از شما انتظار می رود .

ببینید که دقیقا چه چیزی توسط این دو نفر مهم از شما انتظار می رود : (a) رئیس تان و(b) رئیس رئیس تان . این دو نفر مسیر شغلیتان را بوجود آورده یا قطع می کنند ٬ و به طور موثر بر سطح استرس شما تاثیر می ذارند . هنگامی که انتظارات آنها را بدانید می توانید علل ممکن استرس را همزمان کم کرده و از آن پیش بیافتید .

  1. اهدافتان را تعیین کنید – هم شخصی و هم مربوط به کار
این مطلب رو هم از دست ندید:
  مدیریت استرس (stress management )

افرادی که استرس زیادی دارند به ندرت برای رسیدن به اهدافشان تلاش می کنند . از طرف دیگر افرادی که استرس کمی دارند ٬ بیش از نیمی از وقت خود را صرف کارهایی می کنند که در رسیدن به اهداف کوتاه مدت یا بلند مدتشان به آنها کمک می کنند .

در اینجا نمایشی برای یافتن زمانی که واقعا برای رسیدن به اهدافتان اختصاص می دهید وجود دارد . ابتدا ٬ هرچه در هفت روز گذشته انجام داده اید را یادداشت کنید . دوم ٬ روی برگه دیگری ٬ (a) سه هدف کوتاه مدت – برای رسیدن در سه ماه آینده و (b) سه هدف بلند مدت – برای رسیدن در سه سال ٬ را بنویسید . سوم ٬ به فهرست فعالیت های هفت روزه خود نگاه کنید ٬ و به کارهایی که برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت به شما کمک می کنند توجه کنید .

افراد کمتر از پنج درصد از زمان خود را صرف انجام کارهایی می کنند که به اهدافشان دست خواهند یافت . و افراد هنگامی که به اهداف کوتاه مدت و بلند مدتشان نرسند بیشتر احساس بیهودگی استرس می کنند .

  1. یک فهرست انجام کارهای روزانه بنویسید .

هرروز پیش از ترک محل کار ٬ لیستی از آنچه که در روز کاری بعد نیاز به انجام آن دارید بنویسید . این سازماندهی سریع از احساس انباشته شدن کارهایی که نیاز به انجام آن دارید جلوگیری می کند .

  1. خود را بازخرید کنید –به تغییر کار فکر کنید .

 

نوشته Michael Mercer, Ph.D.

top7bussiness

ترجمه : مدیران ایران

 

[/vip-members]

 

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.